2 vraagjes

Hoi ben een oktober mama maar heb een aantal vragen....

Onze dochter is 6 okt geboren. Bij 37.3 weken.
Alles gaat goed met haar maar het volgende.

-Als ze aan het drinken is (fles) dan op een gegeven moment heeft ze de speen zo plat gemaakt dat er geen voeding meer door komt. Moet de fles dan ook echt uit haar mond "trekken" bij wijze van spreken zo houd ze hem vast. Enig idee of ik hier wat aan kan doen? Want het kost een hoop energie om aan een speen te zuigen waar niets uit komt.

-En heb sins een aantal dagen weer meer pijn in mijn schaamstreek bij het opstaan en lopen. Iemand enig idee wat dat kan zijn?
Had dit na de bevalling ook maar dat was ws spierpijn maar nu is het er weer..... vind het heel vervelend en soms ook pijnlijk.

alvast bedankt....

Hoi hoi, misschien helpt het om de dop met speen niet te strak op de fles te draaien.. Niet zo los datie gaat lekker uiteraard maar dat kan nog wel eens helpen.

Klinkt als een meisje met een enorme zuigkracht, hier overkomt het ons ook wel eens en als ik dan de dop iets losser draai dan gebeurd het niet meer.
Hier gebruiken we de nieuwe avent flessen met het extra ringetje in de dop, hier moet onze kleine meid wel flink haar best doen, maar drinkt ze in circa 10 a 15 min haar fles leeg.
Had van mijn zoontje ook nog de difrax flessen staan, deze hebben aan de onderkant een dop die je losser kan draaien tijdens het drinken om een vacuum te voorkomen, deze drinkt onze kleine meid echter veel te snel leeg.

Die pijn in de schaamstreek komt mij heel bekend voor.
Had dit al vanaf 20 weken tijdens de zwangerschap en nog steeds wel een beetje last van.
Mij is verteld dat het vooral weer opspeelt als je teveel doet en dat ervaar ik ook wel zo, als ik een dagje flink in de weer ben geweest kan ik het echt merken en gaat het vooral zeuren als ik lang ga zitten of op mijn zij lig.
Misschien toch wat meer rust in acht nemen of anders even langs de fysio voor wat bekkenoefeningen.

succes Edith

Hoi Claudia, hier een meisje met veel zuigbehoefte. we moesten haar eerst moe laten zuigen op een speciale speen aan de fles en daarna pas laten drinken... dat hebben we een weekje gedaan en daarna is het een stuk minder geworden. goed opletten, en het is niet erg af en toe de fles even "los te koppelen" rust momentje mag

wat betreft de pijn, helaas herkenbaar, dan heb je teveel gedaan, vocht trek weg uit die streek, is natuurlijk een tijd lang weker geweest.... rustig aan doen dus, je bent ook nog niet zo lang geleden bevallen.....

succes

Hier een augustus-mama die nog steeds wel last van de schaamstreek heeft!
Zijn waarschijnlijk je bekkenbodemspieren. Rustig aan doen en rusten is volgens mij het enige wat je kunt doen. Het aan- en ontspannen van de spieren (alsof je je plas ophoudt) is een goede oefening. Probeer als je ontspant, even te liggen, je handen op je buik en 'volg je ademhaling'. Zo ontspan je even al je spieren.
Ik merk het meteen als ik het te druk heb gehad, dan verkrampen al mijn spieren.... Erg vervelend, maar ja...

Inderdaad Difrax flessen gaan gebruiken, dan kan ze niet vacuüm zuigen (in het ergste geval klapt de speen naar binnen, het flesje in). Wij zweren echt bij deze flesjes! En als ze dan nog steeds zo'n zuigkracht heeft, halverwege de fles even stoppen en 5 minuten de speen erin zodat ze zich wat meer moe zuigt. Of al doen voordat je de fles geeft als ze het dan nog steeds zo erg heeft.

Wat je schaamstreek betreft, je zit nog in je kraamperiode dus ik kijk er niet gek van op. Inderdaad de verweking die verdwijnt en je banden en spieren gaan weer wat strakker staan dus daar kan je behoorlijk last van hebben. Ik ben sinds 2 dagen geen kraamvrouw meer en meteen begonnen met buikspieroefeningen, kan ook wonderen doen als je tegen die tijd nog steeds last hebt. Want je spieren staan toch niet meer zo strak als voor de zwangerschap dus door ze wat sterker te maken kan dat ook al wat belasting schelen.

wij hebben de difrax flessen en speen maat s.
Zijn verder erg tevreden over de flessen, heb de onderkant iets losser gedraaid en nu gaat het wel redelijk goed.

Ik denk ook dat ik het rustigr aan moet doen, maar voel mij zo goed nq z'n beroerde zwangerschap dat ik zo blij ben dat ik weer wat kan :) Maar idd ben net 3 weken geleden bevallen dus mag niet klagen.

Terug
Bovenaan