2 vragen kan iem ze beantwoorden

A

Anoniem

Guest
hallo meiden mischien kunnen jully mij helpen bij mij 2 vragen allereerst hebben jully mischien tips om minder aan het zwanger worden te denken want vooral rond mij vruchtbare dagen kan ik nergens anders aan denken we zitten nu in ronde 5 dus valt nog mee maar heb het gevoel dat als ik er minder aan denk dat het beter is voor je lichaam mischien iemand tips?

en vraag 2 zou je sneller zwanger raken als je 10 min met je benen in de lucht hangt want als wij het sochtens doen dan ga ik wel met me benen omhoog maar daarna ga ik lopen en als we het savonds doen dan gaan we slapen en kunnen de zaadjes lekker zijn gang gaan of denken jully dat het onzin is graag hoor ik reactie van jully

hai hai,

ik weet niet hoe je minder kunt denken aan zwanger worden. dat is echt onwijs moeilijk. je zou ovuluatie testen kunnen proberen. daar werd ik wel iets rustiger van en ze hebben ons enorm geholpen.

ik weet net 4 dagen dat ik zwanger ben en dat na ronde 6.

over het omhoog liggen met je benen vind ik persoonlijk onzin. de andere rondes werd ik niet zwanger en deed ik dat wel en nu ik het een ronde niet heb gedaan, ben ik gewoon zwanger geraakt. dus volgens mij zegt het niet zoveel.

succes met alles.groetjes Christy

hai crisje gefeliciteerd met je zwangerschap
ik heb deze maand de ovulatietesten gebruikt van claerblue ik had op dinsdag en woensdag een positieve test ik moest die dinsdag werken en liep heel de dag zenuawachtig rond dat gevoel had ik van ik moet snel naar huis want anders ben ik te laat das ook  niet goed voor da eitje ik ben nu presies 14 dagen later ongi geworden ik voel namelijk heel goed me ei en das bevestigt door de ovu testen daarom wil ik ze niet meer gaan gebruiken
maar toen jully een positieve test hadden hebben jully toen ook echt vaak sex gehad wij wel maar alleen die 2 vruchtbare dagen en nu niet zwanger jammer groetjes

hai crisje gefeliciteerd met je zwangerschap
ik heb deze maand de ovulatietesten gebruikt van claerblue ik had op dinsdag en woensdag een positieve test ik moest die dinsdag werken en liep heel de dag zenuawachtig rond dat gevoel had ik van ik moet snel naar huis want anders ben ik te laat das ook  niet goed voor da eitje ik ben nu presies 14 dagen later ongi geworden ik voel namelijk heel goed me ei en das bevestigt door de ovu testen daarom wil ik ze niet meer gaan gebruiken
maar toen jully een positieve test hadden hebben jully toen ook echt vaak sex gehad wij wel maar alleen die 2 vruchtbare dagen en nu niet zwanger jammer groetjes

Hallo,

Liefding: Je al teveel focussen op het feit dat je ergens niet aan wilt denken werkt precies tegenovergesteld. Probeer maar eens NIET aan een roze olifantje te denken...
Het is en blijft natuurlijk ontzettend moeilijk en ik weet ook niet hoeveel 'haast' je hebt (hoe lang je het al probeert en hoe oud je bent), maar probeer vooral te ontspannen. Niet teveel focussen op het niet of wel denken. Leid jezelf bijvoorbeeld af met leuke dingen, en als je er toch aan denkt (of veel) neem jezelf dat dan niet kwalijk! Als je eraan denkt is het ok, en probeer die gedachte dan   los te laten (net als een wolkje aan de hemel dat voorbij drijft). Lukt het niet, frustreer jezelf niet. Je kan het later weer proberen. Misschien kan je er wat mee, in elk geval heel erg veel succes!

Hopelijk word je snel zwanger!

Hee liefding,

Hoe je er minder aan kunt denken, daar durf ik geen tip over te geven, ik denk dat je hoe dan ook toch onbewust ermee bezig bent. Ik weet niet of je werkt? Of dat je een hobby hebt? Misschien kun je je daar meer op richten tijdens de vruchtbare dagen, en dat je dan misschien minder denkt over het zwanger worden.

Wat betreft het omhoog liggen met je benen, ik heb het inderdaad al vaker gehoren, maar toch schijnt dat een fabeltje te zijn. Als de man klaarkomt dan word er natuurlijk met een noodgang zijn zaatjes in jou gespoten, dus dat zouden er in principe voldoende moeten zijn om zwanger te worden. Het schijnt alleen wel de kans te vergroten als je even met je benen omhoog blijft liggen en niet direct naar de wc toe gaat, maar wijzelf hebben dit niet gedaan en het was direct raak... Dus daarom vraag ik me af of het nou inderdaad effect heeft.

Succes ermee en ik hoop dat ik je vraag heb kunnen beantwoorden.
Liefs Maaike

Tips om er niet of minder aan te denken, bestaan niet. Het is inderdaad zo dat denken dat je het uit je gedachten moet verbannen, net zo erg is (misschien wel erger omdat je jezelf meer kwelt) en denk inderdaad maar eens niet aan dat roze olifantje. Je denkt dan de hele tijd 'ik mag niet aan dat roze olifantje denken' en 'heb ik er nou aan gedacht?'. Je houd jezelf dan voor de gek. Ook wat betreft het met je benen omhoog liggen. Je kunt het doen hoor, als je jezelf daarbij prettig voelt, maar of het zal helpen... Ach ja, op een gegeven moment doe je veel dingen. Ik ben voor mijn dochter meer dan anderhalf jaar bezig geweest en uiteindelijk zwanger geraakt via een vruchtbaarheidsbehandeling, en het heeft me al die tijd bezig gehouden en ik heb heel veel dingen gedaan waarvan ik dacht (en wat het web  en boeken zeggen) dat misschien wel zou helpen. Doen dus wat je niet laten kunt, zolang jij er maar achter staat, want zolang jij dingen doet waarbij je jezelf goed bij voelt, werkt dat alleen maar positief!

Terug
Bovenaan