2 vragen: Puckababy - Verse hapjes

Hallo dames,

Hoe gaat het met jullie kleintjes? Die van ons doet het super! Ik heb alleen 2 vragen misschien hebben jullie tips.

Toen ons mannetje ongeveer 3 maanden was zijn we van inbakeren overgestapt naar de puckababy waar hij nu nog steeds in slaapt. Ik zou alleen nu graag over gaan naar een normale slaapzak. Heeft iemand tips hoe ik hem daaraan kan laten wennen. Heb het al verschillende keren geprobeerd maar dan gaat hij eerst liggen spelen en daarna in z'n ogen liggen wrijven totdat hij begint te huilen..

Daarnaast een vraag over de voeding. Bram krijgt al vanaf de 4 maanden groente en vanaf 5 maanden fruit. Alleen wil hij geen verse hapjes. Ook dit heb ik al verschillende geprobeerd. Ik weet dat hij er even aan moet wennen. Maar hij spuugt het gewoon steeds uit. Ik heb het idee dat het komt omdat het wat minder smeuig is dan zo'n potje. Voegen jullie er nog iets aan toe om het smeuiger te maken of prakken jullie fruit of groente gewoon?

Alvast bedankt!

Hoi Rowel, tip voor puckababy: slaapzakje aandoen en dat hij een paar keer naast je in slaap valt, dan kan je z'n handjes vasthouden als ie gaat spelen/wrijven in z'n oogjes. Bij mijn zoontje hielp dat en slaapt nu gewoon in een slaapzak.

Met fruit/groentje hapjes gooi ik alles in de staafmixer en ga door tot het een smeuig geheel is. Lukt bijna altijd.

Succes!

hoi,

Ik heb geen ervaring met inbakeren,maar ik maak (bijna) alle voeding zelf. Ik heb een blender en gooi alles daarin, maar het kan ook met een staafmixer. Als je het niet helemaal smeuig krijgt kan je er iets kookvocht, water of voeding bijdoen. Dan wordt het zo smeuig als je zelf wil. Nu prak ik het meer,. maar dat komt omdat ze daar een beetje aan toe is.

Lisanne is keer toe aan steviger kost en ik had laatste een potje dat was er waterig. Dan doe ik bij groente wat aardappel bij en bij fruit rijstebloem.

hoi,
bij esmay aai ik altijd over haar hoofdje als ze in haar oogjes wrijft en houd ik haar handjes vast,dan valt ze mestal wel zo in slaap.ik heb verse groente ook nog niet geprobeerd maar wil morgen een staafmixer aanschaffen zodat het wat smeuiger word ,op het cb zeiden ze dat ik een klontje [theelepel] margarine of kookvocht moest toevoegen voor de smaak en om het smeuiger te maken.

Je kunt bij fruit/groente ook een beetje melk doen om het wat smeuiger te maken. En dan inderdaad met de staafmixer pureren. Ik heb zelf nog weining ervaring, hij is vanwege zijn KME-allergie pas 2 weken aan de hapjes :)

Terug
Bovenaan