2 vragen: voeding en ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi dames,</p><p>even twee vragen;</p><p>vanaf wanneer moet je dingen als Rookvlees, sushi e.d. Laten staan? Wij zijn bezig met zwanger worden en om ervoor te waken dat ik voortijd mijn hele leven zo focus op het ‘zwanger worden’ wil ik weten waar ik goed aan doe. Zodra ik positieve test heb, is het wel duidelijk natuurlijk maar tot die tijd? Roken en drinken doe ik al niet dus dat scheelt:)</p><p>vraag 2: ik gebruik nu de clearblue geadviseerde ovulatie test. Blijf steeds onzeker over welke momenten de juiste vrij-momenten zijn. Ik had gister ochtend de piek-smiley en gister avond hebben we seks gehad. Nu is hij vandaag nog steeds in beeld. Moeten wij dan vanavond persé weer vrijen? Ik merk dat mijn vriend niet zo happy is met het ‘moetje’. Ik had gelezen dat de sperma van gister avond nog steeds in mijn lichaam is maar ja, ik word er beetje gestresst van. We hebben over het algemeen een heel goed seksleven maar sinds we die testen gebruiken, voel ik een bepaalde druk. Hij heeft een zware fysieke baan en heeft, logisch, niet altijd zin. Ik maak me dan weer te veel druk...ik wil hem ook geen gevoel geven dat hij slechts een spermabank is. Pieker dus wel af en toe... volgens mij wel herkenbaar voor meerdere?  <br /><br /></p><p>Vast bedankt allemaal. <br />liefs</p>

Hoi, eigenlijk denk ik heel simpel
Vraag 1: vanaf positieve test. Zeker als je al niet drinkt en rookt. Als je dat niet fijn vindt, na de ovulatie laten staan en van menstruatie tot ovulatie wel lekker eten.
Vraag 2: als je seksleven goed is en je bent nog niet zo lang bezig zou ij die ovulatietesten lekker laten zitten. In principe is om de dag of om de 2 dagen prima qua overleven zaad en eisprong. Als je dat normaal al red,  zijn ovulatietesten helemaal niet nodig. 

Veel succes!

Mijn HA raadde aan, gebruik géén ovulatietest. Maar heb ongeveer een week na de eerste dag van je menstruatie, ongeveer om de twee dagen seks. Bij ons werkte dit advies heel goed. Ik was meteen zwanger. Het "moeten" gaat er vanaf.
Ik zou inderdaad vanaf de dag dat je een positieve test hebt stoppen met risicovoeding eten. Volgens mij is het in het hele prille begin nog niet zo gevaarlijk, want de baby leeft dan nog niet via je placenta. 
Heel veel plezier vooral gewenst?

Mijn HA raadde aan, gebruik géén ovulatietest. Maar heb ongeveer een week na de eerste dag van je menstruatie, ongeveer om de twee dagen seks. Bij ons werkte dit advies heel goed. Ik was meteen zwanger. Het "moeten" gaat er vanaf.
Ik zou inderdaad vanaf de dag dat je een positieve test hebt stoppen met risicovoeding eten. Volgens mij is het in het hele prille begin nog niet zo gevaarlijk, want de baby leeft dan nog niet via je placenta. 
Heel veel plezier vooral gewenst?

Hey TJF,
bedankt voor je reactie!
Ik ben in januari gestopt met de pil. Sinds juni begonnen met ovulatie testen omdat het na een half jaar nog niet was gelukt. 
Het is niet zo dat we normaliter altijd elke dag vrijen, soms wel eens 4 dagen niet ofzo maar nooit langer dan 1 week niet. Soms wel elke dag. Het varieert, heel natuurlijk zegmaar.
nu je dit zo leest, nog steeds geen zorgen maken? ?

thanks! 

Oké dank je wel. Het liefst gebruik ik ook geen ovulatie testen maar na dat halfjaar merkte ik dat ik dat controle gevoel nodig had. Sta er al wat relaxter in dan 2 maanden geleden. Het komt wanneer het komt en anders proberen we het volgende maand weer! ( dat zegt mijn vriend steeds haha. Ik probeer dat ook te voelen). 

Aha dan snap ik het. Alhoewel een half jaar na stoppen met de pil niet lang is (voelt waarschijnlijk wel zo!). Maar ik denk dat je met die frequentie prima zonder testen kan. Als je inderdaad een week na je menstruatie begint met 1x in de 2 of 3 dagen, moet t goed komen. Haalt misschien de druk er voor jou en je vriend er een beetje vanaf en een ontspannen moeder werkt ook positief! Geniet van de seks ipv dat het een moetje wordt ;) 

Terug
Bovenaan