2 vragen

Hallo allemaal,

We waren afgelopen week met onze zoon van 2,5 bij de tandarts en de tandarts zag meteen dat het een "spenen kind"is. Nu moet ik zeggen dat hij het alleen nog met slapen draagt maar goed..we moeten het toch gaan afbouwen..Hoe hebben jullie dat gedaan of hoe doen jullie dat?

En vraag nummer 2:
Wat gaan jullie allemaal met Koninginnedag doen..wij dachten eerst aan Madurodam omdat daar Sesam straat figuren zijn, kermis ( maar is ie daar niet een beetje te klein voor? )
Ben heel benieuwe wat jullie gaan doen.

Gr van Marieke

Hoi Marieke,

Ook wij hadden hier een spenenkind. Een maandje geleden was mijn man het zat, hij had zijn speen namelijk alleen in bed, maar hij was ziek geweest en toen heeft hij zijn speen ook op de bank gehad, en hij vroeg sindsdien heel vaak om zijn speen. Mijn man heeft toen een stuk van de speen afgeknipt, met het middagslaapje had hij nog zoiets van hmmm, eenmaal uit bed wilde hij zijn speen weggooien. De dagen erna vroeg hij nog af en toe om zijn speen en verder ging het eigenlijk heel goed.
Het verschil wat we wel merkten is dat als hij 's avonds wakker werd eerder gelijk ging slapen als hij zijn speen weer had nu duurde dat in het begin wat langer. Nu een maand verder slaapt hij ook gelijk weer in. Hij is nu wel 's ochtends vroeger uitgeslapen, maar ik weet niet of dat zozeer aan de speen ligt.

Over madurodam kan ik je geen advies geven, dat ligt denk ik heel erg aan je zoon! Mijn zoon zou zoiets fantastisch vinden, hahaha.

Groetjes Danielle, mv Tijn

Ook hier een spenenkindje. De tandarts zag het de laatste keer ook duidelijk, maar concludeerde dat het afleren vanzelf wel kwam en dat het op termijn echt geen gevolg zou hebben voor scheefstand van zijn voortandjes. Toch ben ik er sinds toen mee aan de slag gegaan. Ik heb Siebe verteld over de spenenfee die komt vóórdat hij 3 jaar wordt. De spenenfee heeft namelijk een x-aantal speentjes en als er weer nieuwe babytjes geboren worden, heeft ze de speentjes van de oudere kindjes weer nodig voor de kleine babytjes. Ik heb hem regelmatig herinnert aan de spenenfee en sinds een dag of 5 heeft hij 's nachts geen speen meer. Eerlijkheid gebiedt me om te zeggen dat ik ook niet wist waar hij was. Zijn papa en ik zijn uit elkaar en hoogstwaarschijnlijk lag hij dus bij papa. Vanochtend zag hij er één onder mijn bed liggen en dan stopt hij hem wel weer meteen in zijn mond, maar toen ik zei dat hij hem toch niet meer nodig had omdat hij al zo'n grote kerel is, gooide hij hem meteen weer weg.

Misschien heb je wat aan mijn tactiek. Succes ermee!!

Koninginnedag vieren wij hier gewoon lekker in het dorp. Er is een speciale kindervrijmarkt en daarna gaan we lekker (bij mooi weer) met vrienden en hun twee kindjes op het terras zitten. De kids kunnen dan heerlijk spelen omdat dat gebied afgesloten is voor verkeer. Overigens denk ik dat Madurodam zeker wel kan voor die leeftijd. Vooral Bert en Ernie leven bij die leeftijdscategorie. Merijn was 2 jaar toen hij er mee naar toe ging en hij heeft zijn ogen uitgekeken. Vooral de autootjes die zelf reden vond hij fantastisch en hij was er niet vandaan te krijgen!

Groetjes en veel plezier.

Fonske

Tja die speen......

Bij Sophie heb ik 'gewoon'   gezegd dat ze er nu te groot voor is. Meisjes die geen luier meer aanhoeven, hoeven zéker geen speen meer. Tot mijn grote verbazing slikte ze dat als koek en heeft ze nóóit meer naar die speen gevraagd. Wij hadden dus een paar weken geleden 2 vliegen in 1 klap: zindelijk en van de speen af.

Mijn zoontje was 3,5 toen hij zijn speen niet meer wilde. Hij gaf het zelf aan en heeft er ook niet meer naar gevraagd.
De scenario's die ik allemaal van te voren bedacht had, zijn hier dus niet uitgekomen (verdriet, slapeloze nachten enzovoort). Succes ermee!

En koninginnedag:
Lekker in ons eigen stadje. Geen gesleep dus, maar lekker op 'n terrasje met vrienden en kids, over de vrijmarkt slenteren, dat soort dingen.
Persoonlijk zou ik   (de omgeving van) de grote steden (den haag, rotterdam, utrecht en amsterdam)d die dag lekker mijden: véééél   te druk met de kids erbij. Maar in ieder geval veel plezier gewenst!

Groetjes
Susan

hoi Marieke, we zijn met Stijn al een paar keer naar Madurdam geweest. Sesamstraat tentoonstelling vind ie niet veel aan (en wij ook niet) maar het park helemaal geweldig!!! Hij is gek van alles wat daar te zien is; auto's, boten, vliegtuigen, treinen, noem maar op.
Enne... als je vroeg gaat, zal het nog wel meevallen met de drukte maar dat geldt natuurlijk voor alles op zo’n dag. Op het Malieveld is een kinder-vrijmarkt, pak je die ook gelijk mee...

Haha, dit is geen Haag pleidooi hoor, maar aangezien wij de stad niet kunnen vermijden ;-) was ik al opzoek gegaan naar iets leuks voor donderdag.

Veel plezier allemaal!!!

Terug
Bovenaan