2 vruchtzakken waarvan een leeg?

<p>Vandaag mijn eerste echo gehad met 8+0 </p><p>nu zagen ze echter 2 vruchtzakken waarvan een leeg en een met een sterk kloppend hartje. <br />Hebben meer mensen dit gehad?</p><p>of kan het dan toch nog een tweeling worden?</p>

Hoi! Ik heb dit ook gehad, gyn noemde dit een "vanishing twin". Dus in aanleg was het een tweeling (2 eitjes) maar eentje heeft zich niet doorontwikkeld. Dit heeft verder geen gevolgen voor het andere eitje, ben nu 39+2 weken. Enige waar we niet meer voor in aanmerking kwamen was de NIPT test omdat dit tweede zakje "ruis" veroozaakt in de bloedwaardes.
Dus geen reden voor ongerustheid!

Ja heb ik ook gehad. Met 6 weken zagen we dat op de echo (inwendig) maar vorige week met 7 weken zagen we het niet meer op de echo (uitwendig)

Gefeliciteerd!!!!
Klopt, vanishing twin.... 
Wat kan, maar is echt heeeeeeeeeeeel zeldzaam, is dat je na de eerste eisprong later NOG een eisprong hebt gehad. Die dan ook weer is bevrucht en zich nog niet heeft ontwikkeld. Dan heb je dus wel een tweeling met andere bevruchtingsdatum. Maar, volgens mij komt dit 1 op de triljoen voor. Eerste scenario is meer voor de hand liggend. Kan inderdaad geen kwaad voor het bestaande vruchtje met kloppend hart. 

Terug
Bovenaan