Hoi,
ook ik kan je geen antwoord geven op je vraag.
Wel heb ik zelf ook een miskraam gehad op 2 oktober. Tot mijn eerst volgende ongesteldheid heb ik van alles gevoeld en gedacht. Ik voelde me tot mijn eerst volgende ongesteldheid elke dag wel een keer een beetje misselijk, iets waar ik normaal nooit last van heb, tenzij ik echt ziek ben. Ook voelde ik steken in mijn onderbuik, ter hoogte van mijn lies en dacht dan af en toe wel dat ik misschien opnieuw zwanger was. Deze steken had ik ook in de weken van mijn laatste zwangerschap. Uiteindelijk was had het dus niets met een volgende zwangerschap te maken, want ik werd gewoon ongesteld.
Zelf ben ik er van overtuigd dat ik sinds de miskraam, me zo bewust ben van mijn eigen lichaam dat ik dingen voel die er misschien altijd wel waren, maar waar ik nooit op heb gelet. Daarnaast vertrouw ik mijn eigen gevoelens ook niet meer helemaal, want ik heb twee weken moeten wachten tot ik de definitieve uitslag kreeg dat ik een miskraam had gehad en in die weken voelde ik ook nog van alles en nog wat. Misschien de hormonen die nog in mijn lijf zaten, maar misschien waren het ook wel mijn gedachten die die dingen wilde voelen, omdat ik nog graag zwanger wilde zijn.
Er is uiteindelijk maar een ding wat je duidelijkheid kan bieden en dat is een zwangerschapstest of een huisarts/gyneacoloog. Maar daar zul waarschijnlijk dan nog iets van 2 weken mee moeten wachten voor die je uitsluitsel kunnen geven.
Groetjes Elise