2 WEEKJES KADO!!

Hoi meiden. Ik heb afgelopen zaterdag 08/05 een pretecho gehad, in 1 woord Fantastisch. Het zag er allemaal prima uit (ook weer gerustgesteld), en was erg beweeglijk. Ontzettend leuk hoe die kleine salto's en allerlei buitelingen maakt in je buik.Op zo'n moment voel je je echt superzwanger.
We weten nu ook wat het wordt, en dat maakt het toch wel heel speciaal hoor.
En ik kreeg er nog een kadootje bij...
volgens de groote van de baarmoeder en de ontwikkeling van het kindje ben ik 2 weken verder dan verwacht. Dat bleek toch een bevestiging van mijn vermoedens.
Heeft iemand hier meer ervaring mee?
Sorry voor het lange stuk, maar ik moest het even kwijt.
Groetjes van Patricia
 
Hoi, wat leuk he! En idd: zomaar even 2 weekjes gratis gekregen.
Ik was zelf juist 1 week minder ver dan ik dacht, toen ik voor het eerst een echo kreeg...

geniet ervan!
 
Proficiat, als het echt zo is. Ik wil niet vervelend doen hoor, maar bij een pretecho-bureau mogen ze dit soort informatie eigenlijk niet eens geven, omdat het een echo is die niet op medische gronden genomen wordt. Het is zelfs zo dat alleen wanneer er een echo op medische grond genomen wordt de a terme datum aangepast mag worden en dan ook alleen nog maar indien het verschil meer dan 8 dagen bedraagt.

Ik zou me als ik jou was toch gewoon vasthouden aan de datum die je in eerste instantie berekend had (waarschijnlijk n.a.v. je eerste dag van de laatste menstruatie) en niet te veel te rekenen op het feit dat het kindje eerder zal komen, dan kan het alleen maar meevallen.

Eventueel zou ik eerst overleggen met je verloskundige alvorens echt blij te zijn.

Succes met de rest van je zwangerschap

Groetjes.
 
Hoi,

Ik wil ook net vervelend doen, maar ik wil de vorige anoniem toch graag gelijk geven. Ik ben nu zelf 25 weken zwanger van nummer 2 en deze lag eind april ook 2 weken voor op schema. Volgens de echo zou ik ook 2 weken verder zijn. Ik heb echter met 6 weken een echo gehad en op dat moment zijn die verschillen van een week nog erg duidelijk en groot. Daarom laten we die datum ook gewoon staan waar hij stond.

Bij nummer 1 begon ik ook vanaf 20 weken veel harder te groeien. Op een gegeven moment lag ik ook 5 weken voor op schema. Maar ook dat was gewoon een kindje dat geen rekening hield met dat gemiddelde. Dat schema is puur een gemiddelde. Sommige kinderen zijn groter, anderen kleiner. Dat zegt allemaal niet zoveel.
 
Mijn verloskundige zei laatst dat een baby tot ongeveer week 20 in een tamelijk vast patroon groeit en dat daarna individuele verschillen ontstaan. De ene baby wordt tenslotte met 55 cm en 8 of 9 pond geboren en de andere is veel kleiner en lichter. Het lijkt mij dan dat er vanaf ongeveer 20 weken niet meer echt aan te geven is of je aan een andere uitgerekende datum moet denken; meer of je een kind hebt dat groter of kleiner is dan het gemiddelde (en wat zegt een gemiddelde nou uiteindelijk?!).
 
wat en verschil
tegen mij zeiden tot ongeveer 12 weken kunnen we kijken hoie ver je bent daarna groeit het kindje zo verschillend dat het moeilijk te zeggen wordt
 
Terug
Bovenaan