2 wekelijkse controle

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

ik moet nu elke 2 weken op controle bij de gynaecoloog  ..wat een lekker gevoel is.
eigenlijk heb ik best mazzel, want om de week heb ik controle.
de ene week van de arts, en de andere week van de verloskundige die aan huis komt.
en straks als ik de 34 weken heb bereikt, wordt het elke week op controle..wat een luxe eigenlijk he?

hoe vaak moeten jullie nu op controle ??
bij mij checken ze elke x de urine, en bloedwaarde.
ook krijg ik telkens een echo mee naar huis.. heb er inmiddels al een hele verzameling.
straks mag ik weer spieken naar de kleine meid...erg spannend weer!!

vind het een erg fijn gevoel die extra controle, want mocht er onverhoopt toch iets
veranderen, zijn ze er altijd op tijd bij!

hoe gaat dat bij jullie ??

Mag ik vragen waarom jij deze extra controles nu krijgt?

Ik ben nog veel korter zwanger dan jij en krijg nu ook elke twee weken controle, dit is omdat ik meerdere miskramen heb gehad, ook late.

Voor mij is het heel prettig om bevestiging te krijgen dat het nog steeds goed gaat, maar ik ga altijd met een dubbel gevoel naar binnen. Want ergens blijf ik toch bang dat het niet goed is.

gr mama van MD

wel gaaf al die extra echo's maar dat zal betekenen dat er ook een medische?? reden is om het extra te controleren? Dat is dan weer minder.

Ik mag nu ook elke 2 weken komen en inderdaad na de 34-35 weken elke week.

Bij mij controleren ze niet de urine elke keer als je geen vocht vasthoud en geen andere klachten hebt is het ook niet echt nodig. Mijn HB is wel meerdere keren gecontroleerd en die bleek ook te laag op den duur..

Ik mag ons manneke morgen weer bekijken (tijdens de pretecho) JIPPIE

hallo meiden,

nee ik heb geen medische reden.
ik woon in duitsland ( net over de grens ) en daar is het normaal dat je zoveel
controle's krijgt.
vanmorgen ook weer geweest, en alles zag er super uit!!
alleen zag ik net in mijn boekje dat mijn bloeddruk 80/50 is...
is dat niet een beetje te laag ???
ze hebben er niks over gezegd, maar vind het zelf nogal een beetje aan de lage kant..
ach ..over 2 weekjes weer... spannend!!

Hoi Vagabond,

Luxe hoor al die controle. Ik kreeg in het begin controle om de 4 weken, daarna om de 3 weken en nu ben ik twee weken geleden geweest en nu moet ik a.s vrijdag weer. Ik denk dat ik de volgende keer weer over twee weken moet en dan elke week. Het is wel fijn nu zo snel achter elkaar ik hoop er eigenlijk nog op dat we nog een echo krijgen maar ik denk het niet. Ach ja nog 5 wk en 4 dagen dan ben ik uitgerekend en dan kunnen we hem in het echt gaan bewonderen of later of eerder haha we zien het wel.

Nog een fijne zwangerschap toegewenst.

Liefs Fruit Girl

klinkt wel heel laag 80/50 de mijne is 130/65 zeg maar en dat is gezond..

Wel fijn hoor die extra controles en vooral om die extra echo's daar kan ik geen genoeg van krijgen haha!!

Hoi,

Ik ben nu 34 weken zwanger en moet deze week weer voor de controle naar de vk,ik loop niet bij een gynacoloog maar de verloskundige check t de volgende dingen allemaal bij mij.

Bloeddruk
Suiker
Gewicht
ligging van de baby
hoe hoog je baarmoederstand is etc.

verder moet ik straks ook om de 2 weken komen en na 36 weken om de week geloof ik.

groetjes Bernice(34 weken zwanger,augustus forum)

Terug
Bovenaan