2+ weken na miskraam knaltest

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ga morgen naar de gynaecoloog in het ziekenhuis, gelukkig, want ik ben echt aan het aftellen. Voel me best wel rot deze dagen. Benieuwd wat jullie ervaringen hierin zijn en hoe je ermee dealt.</p><p>Ik was deze maand 5 weken zwanger toen ik een miskraam kreeg (onderweg naar vakantie). Het lichte bloeden begon al vroeg. Het echte bloeden en dat er twee keer echt wat mee kwam, is nu 15 dagen geleden. De zwangerschapsklachten waren toen allemaal vrij snel weg. Mijn borsten voelen weer normaal, mijn tepels zien er nog steeds anders uit. </p><p>De verloskundige keek of alles schoon was. Ze zag geen vruchtzakje (ook al was dit nog lastig te zien met net 5 weken). En ze zag dat alles schoon was, dus zei: het lichte bloeden zal denk ik snel stoppen. Inderdaad stopte het twee dagen later. In totaal heb ik 19 dagen gebloed (waarvan dan maar 3 heftig, op dag 9,10,11). </p><p>Vorige week maandag, toen het bloeden gestopt was, had ik ineens superveel zin in seks. Zo'n drang heb ik meestal vooral met mijn ovulatie. Vrijdag moest ik ineens om de haverklap plassen en ik lig in de nacht weer klaarwakker, net zoals toen ik laatst zwanger was. Ook had ik mini roze bloedverlies en had ik ineens weer mega honger en drang naar pasta. Ik dacht: huh? Ben ik dan opnieuw zwanger? Dat kan toch niet? Het voelde als 2 druppels water.</p><p>Maar de dag erna, dus afgelopen weekend begon ik ineens weer heavy te bloeden. Er kwam iets van stolsel, echt heel mini, en sinds gister is het bloeden alweer gestopt. Vandaag is het nog heel licht.</p><p>Facking weird dus en ik was er best weer van overstuur. Helemaal omdat ik een test deed gisteravond en vandaag en, ondanks dat het 15 dagen na de miskraam is, knalt mijn test er echt vanaf (ik zou nu iets meer dan 7 weken zijn). Hoort die niet te zakken? Ik krijg nu gewoon weer valse hoop. En aan de andere kant word ik zo verdrietig, want ik wil gewoon, als het dan toch fout is gegaan, dat het gewoon ophoudt, mijn lijf weer 'normaal' wordt en ik het kan afsluiten :(.</p><p>Vind het toch best pittig, dit allemaal. Je kinderwens, dan de vrijdag voor de miskraam nog een gestegen test en dan ineens de miskraam, wat eruit kwam tijdens de miskraam vond ik heel heftig, dan dat bloeden steeds en nu dan ineens weer terwijl ik net rustiger was, en dan die klotetesten die niet zijn gedaald, terwijl de verloskundige had gezegd dat het schoon was... ze zag alleen nog dat mijn baarmoederwand wat verdikt was op de plek waar waarsch het zakje had gezeten. Ik heb me echt door deze dagen heen gesleurd, en ben heel blij als het morgenvroeg is en ik meer weet :(.</p><p> </p>

Dit is de test die ik net heb gedaan. Krijg het niet ingebed als een afbeelding, dus ff de link zo. (is geen spam dus haha).

Ah wat superverwarrend en emotioneel waar je doorheen moet zeg! Ik snap dat je hoop krijgt hoor, dat zou ik zeker ook krijgen in jouw geval.

Ik ben blij voor je dat je morgen naar de gynaecoloog mag. Leg alles uit, laat ze kijken. En dan ben ik heel erg benieuwd wat ze aantreffen!

Ik hoop heel erg op een wonder voor je, ofwel dat de miskraam niet volledig was, ofwel dat er een nieuwe zwangerschap groeit.
Zo niet, hoop ik dat je baarmoeder nu schoon is en je testen snel gaan aflopen. Zodat je verder kunt en je van deze onzekerheid af bent!

Heel veel sterkte, en succes morgen!

Wat naar zeg!
Zelf heb ik voor mijn huidige zwangerschap ook een hele vroege miskraam gehad, 4,5 week. En daarna meteen weer zwanger, nu dus nog.
Het zou dus wel kunnen dat je weer zwanger bent, maar vanaf hier natuurlijk moeilijk te zeggen. Hopelijk kan de gynaecoloog je duidelijkheid geven.
Veel succes en sterkte!

Dankjewel @Covo en @Esshter voor jullie lieve woorden!
Heb vanochtend de afspraak gehad. Ze heeft goed lopen porren grr, maar haar conclusies waren: mijn baarmoeder en eierstokken zien er helemaal goed uit. Er is niets meer te zien van een zwangerschap. Er zijn op dit moment 0 verdenkingen van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, want ik zou nu 6/7 weken moeten zijn, dan had ze echt 100% een eitje gezien ergens zei ze en mijn eierstokken waren niet vervormd of enige afwijkingen. Er was ook geen vocht in mijn maag te bekennen. Ze zag ook rijpe eitjes, dus ze zei dat ik vandaag of morgen mijn eisprong heb (wat klopt met normaal). 
De bloeding van de afgelopen dagen kon ze niet verklaren. Het zou een nieuwe zwangerschap kunnen zijn, maar onder de 4 weken kunnen ze niets zien. 
Dus daarom zei ze, dat als ik over 2 weken nog een positieve test heb, ik dan wel de verloskundige moet bellen. Dan kan het dan of een nieuwe zwangerschap zijn, en als dat het niet is, dan moet ik dan wel door de mallemolen van bloed testen, kijkoperatie enzovoort. Of als ik heel erge buikpijn ga krijgen. Maar voor nu zag alles eruit zoals het hoort en gaat ze daar echt niet vanuit. Ik ga het dus even twee weken laten rusten en bezinken. Nu even Netflix onder een dekentje.

Terug
Bovenaan