Wellicht kun je de ‘laatste’ fles van de dag al ietsje verhogen? Dan zijn ze volledig verzadigd en slapen ze makkelijker. Dat hielp hier in ieder geval. Binnen no time sliep ze door van 23.00-06.00 ? en de eerste maanden mag een kleintje gewoon lekker in de box beneden slapen. Dit om een dag/nacht ritme te creeëren, wennen aan geluiden, en banding met papa en mama is ook heel belangrijk. Een baby snapt niet eens waar hij/zij is en reageert op zijn/haar gevoel ? zo is er ook de discussie: baby huilt, meteen erop af of laten huilen? Ik snap niet dat dit werkelijk een discussie kan zijn maar goed, hier een van de makkelijkste kids die ik persoonlijk ooit gezien heb, zelfverzekerd en vol vertrouwen, huilt eigenlijk nooit en vermaakt zich net zo goed zonder mij. Maar ik ging wel meteen ernaartoe die eerste maanden?raar maar waar. Hihi. Is in mijn ogen juist zeer cruciaal dat je kind daardoor sociale vaardigheden leert en ook weet dat je hem/haar niet in de steek laat. Zoals al gezegd een baby weet niet eens waar, hoe en wat. Alleen wie. Qua gevoel en dat is een troost en anders is het huiltje het enige communicatie middel om te ‘vertellen’ dat er een hongergevoel is, of een boertjegevoel, of een buikkrampgevoel. Hulpeloos en totaal nog niet het benul om dit te gebruiken om jou te laten rennen voor de lol. Wat blijkbaar veel mensen denken ? haha maar goed, ff in t kort: jij beslist en ondanks alles nieuw is en je het allemaal nog niet zeker weet, is mijn beste advies om je eigen instinct te volgen en nooit andermans mening/kritiek enz hoger te waarderen dan jouw eigen gevoel. Veel succes en proficiat nog ??