20,6 wk zwanger en pijn in buik en soms kruis......

Hoi,
Ik heb vandaag mijn 20 wk echo gehad, alles was goed. Maar bij thuiskomst kreeg ik een behoorlijk zeurend gevoel in m'n onderbuik (menstuatiepijn), waar ik nu al bijna de hele dag last van heb. Ik herken dit helemaal niet van mijn vorige zwangerschap, dus vraag ik me af of dit een groeispurt is of dat ik aktie moet onder nemen.
Ook heb ik soms een beurs gevoel in m'n kruis, de verloskundige zegt dat dit vaker voorkomt bij vrouwen die zwanger zijn van de 2e of 3e . Herkent iemand dit ook, dit vindt ik nml een erg vervelend gevoel..
Hopelijk kan iemand snel mijn zorgen verminderen.

Doreen
 
Hai Doreen,

Ook ik ben zwanger van mijn 2e kindje, ben nu 16 weken en heb hetzelfde wat betreft dat gevoel in je buik. Ik heb er dagen bij dat ik het niet heb en dagen wel. Het is inderdaad net alsof je ongesteld moet worden. Ik maakte me ook zorgen, maar volgens mijn VK hoeft dat niet. Volgens haar zijn dat de banden die oprekken en heeft het zeker te maken met het feit dat dit de 2e zwangerschap is. Doe lekker rustig aan en als je moe bent of er last van hebt, ga even lekker liggen en vertrouw je het niet, dan bel je toch gewoon eventjes je VK...

Liefs
 
Terug
Bovenaan