20 maanden en vroeg wakker

<p dir="ltr">Hoi ouders,</p><p> </p><p dir="ltr">Mijn zoon van nu net 20 maanden is de laatste week niet helemaal zichzelf. Beetje sprongetjesgedrag (minder lang alleen spelen, meer de grenzen opzoeken en dus ondeugend en heel erg aan mama plakken). Daarnaast is hij de laatste 3 dagen opeens om 5.15u al wakker, ipv ergens tussen 6.15 en 7.00. Vooral dit vroege wakker zijn vind ik vervelend, want daardoor trekt hij de ochtend moeizaam. Het sprongetjesboek ging maar tot 17 mnd dus daar kan ik nu niets meer in vinden.</p><p> </p><p dir="ltr">Zijn er ouders die dit herkennen/ook mee hebben gemaakt op deze leeftijd? En zo ja, kunnen jullie bevestigen dat het een fase was dat vroege wakker worden, of moet ik daar wat mee?</p><p> </p>
 
Hier een zoon van 21 maanden en precies hetzelfde. Ik koppelde het aan het warme weer, of dat terecht is weet ik niet, maar slaap dan zelf ook slechter en daardoor wellicht ook mopperiger?
 
Hoeveel slaapt je zoontje nog overdag? Misschien te weinig waardoor de ochtend te vroeg begint. Overdag slecht slapen is s nachts vaak de prijs betalen.
 
Terug
Bovenaan