20 uur extra kraamzorg!

Hoi,

Ik had afgelopen dinsdag de intake van de kraamzorg en nu blijkt dat ik doordat ik aanvullend verzekerd ben bij IZZ 20 uur extra kraamzorg krijg! het schijnt dat dat nu sinds een jaar of 2 zo is, heb ik bij onze dochter van 2,5 dus net niet van meegeprofiteerd.

Zij had het er over dat je van VGZ standaard 15 uur meer krijgt en van IZZ 20 uur extra. IZZ is voor mensen die in de zorgsector werken.

Er gaat nog 4 uur af omdat ik door een borstverkleining geen BV ga geven, maar ik houd toch 65 uur over, lekker hoor 8 hele dagen zorg.

En ze garanderen nu ook dat je een kraamverzorgster krijgt (althans bij Naviva). Vorige keer hadden we in  4 dagen tijd (i.v.m. ziekenhuisverblijf) 3 verschillende. gelukkig allemaal hele leuke. Maar nu met onze dochter erbij is het toch wel fijn dat het er een is, raakt zij ook een beetje gewend aan een hulp in huis. (nu maar hopen dat ze leuk is ;-)

Hebben jullie de intake al gehad?

Hallo,

Ik heb volgende week een (telefonische) intake met de kraamzorg. Ik krijg waarschijnlijk gewoon de standaard 48 (of is het nu 49) uur. Bij mijn eerste kreeg ik uiteindelijk 44 uur kraamzorg, nadat ik 24 uur in het ziekenhuis heb gelegen, maar alles liep zo makkelijk dat wij de kraamhulp de laatste twee dagen wel zat waren, we wisten ook niets meer voor ons te doen. Ze heeft de koelkast nog schoongemaakt toen ze ons vroeg wat ze nog kon doen, maar om nou te vragen of ze ook nog even ramen wilde lappen vonden we toch te ver gaan. De een na laatste dag hebben we haar een uur eerder laten gaan en gevraagd of ze de volgende dag een uur later wilde beginnen. Ze voelde zich er geloof ik niet heel erg prettig bij, maar wij hebben haar duidelijk gezegd dat dit niet ten koste ging van haar uren, dat ze die gewoon kon schrijven.

Mocht het nu weer zo makkelijk gaan allemaal (dat hebben we natuurlijk vooraf niet voor het zeggen en er is nu nog een ouder kind), dan geven we eerder aan dat als ze ergens anders van meer nut kan zijn dit vooral moet doen.

Nu aftellen tot we gaan bevallen!

Groeten,
Karin

Terug
Bovenaan