20 week en vocht

Hallo vraagje,

Ik ben 20 weken + 2 zwanger, houd nu al vocht vast, aan het einde van de middag of na een late dienst, werk in de zorg doe ik mijn schoenen en sokken uit, en jeetje, dikke olifantenpoten-
Ook heb ik als ik ´s morgens wakker word iets dikkere handen en voeten.

Herkent iemand dit ook die ook rond de 20 weken is en is het ernstig?

alles wat ik kan vinden hierover kan het geen kwaad.

Groetjes Marjolein

Ik heb het ook hoor. Zie het vooral als ik mijn sokken uittrek savonds. Ik maak me er niet zo druk om, zoveel is het nog niet maar als je het niet vertrouwt kan je het ff navragen aan vk of gyn.

xx

vocht vasthouden is heel normaal. 's avonds voetjes lekker omhoog en eventueel slapen met een kussen onder je voeten. Heb het bij de tweede HEEL er gehad en het begint nu ook weer een beetje te komen (18 weken)

ik kwam er een paar weken achter door mijn laarzen. kreeg zon pijn en kramp in mijn benen. nu heb knieuwe en heb het nog wel maar niet zo erg. heb het ook als ik aan het werk ben savonds en het lijkt dan ook of khele stijve benen heb of dat nu ook vocht is?

Ik heb het vreemd genoeg alleen in mijn linker onderbeen (ben 22 weken nu). Nog dikkere knie dan anders & de striemen van sokken/schoenen zijn duidelijk zichtbaar.
Al dat vocht plas ik er 's nachts allemaal weer uit (minstens 2maal nachtelijk toiletbezoek) en 's ochtends is het nagenoeg helemaal weg.
Maar als je iets niet vertrouwt, gewoon lekker navragen bij arts/verloskundige. Daar zijn ze tenslotte voor!

´s nacht moet ik ook wel 4 keer erui, over dag gewoon 2x meer dan anders.
Nu ik de thee drink nog iets meer haha.
moet zeggen dat ik het vanmorgen wel iets merkte, mijn handen en voeten waren niet zo stijf dan anders.
dus vandaag ook ijverig de hoeveelheid thee binnen gekregen.
morgen maar weer vergelijken, maar volgens mij helpt het wel.

Terug
Bovenaan