20 weken echo, baby iets dikkere buik

<p>Hoi allemaal, </p><p>afgelopen week hebben wij een 20 weken echo gehad. Gelukkig leek alles goed! Echter zei de versloskundige toen wel dat de baby wat reserves in het buikje had en deze iets dikker was dan gemiddeld. Hier was verder niks ernstigs aan. <br />Toch begin ik nu zelf een beetje te twijfelen.. ik heb gegoogled (ik weet het dat kan je beter niet doen) maar goed nu begin ik mij toch een beetje zorgen te maken. <br />Ik heb namelijk al sinds 16 weken zwangerschaps diabetes, al is deze met voeding prima onder controle te houden. Ook ben ik zelf 8 kilo afgevallen gezien ik mij streng aan het schema van de dieetiste houdt, echter heb ik zelf wel overgewicht, vandaar dat ik nu snel afval. Doordat ik dus prima waardes heb ik wel ben afgevallen vraag ik mij af waardoor onze baby een dikker buikje heeft.. <br />Herkend iemand mijn verhaal of heeft iemand hier ervaring mee?  Ik hoor het graag. <br /><br /></p><p>Alvast bedankt, </p><p>liefs </p>

Waarom bel je morgen de vk niet even? Elke baby heeft zijn eigen groei (pad) en de opmerking 'iets te groot' betekent voor mijn gevoel dat het iets meer dan gemiddeld is. Dit kan natuurlijk prima omdat het ene kindje wat geboren wordt rond de 3200 weegt en de ander bijna 4000 (uitgaande van een voldragen baby).
Ook kan het zijn dat hij net gedronken had, het gaat bij 20 weken nog om millimeters, dus het is al snel iets groter (of kleiner) dan gemiddeld. Maar of dit het geval is kan alleen de verloskundige je vertellen aan de hand van wat zij of de echoscopist gezien heeft. 
Krijg je vanwege je zwangerschapsdiabetes extra groei echo's verderop in de zwangerschap? 

Bedankt voor je reactie! 
Ik ga zeker morgen even bellen. Maar het lijkt mij dat wanneer zei zich zorgen had gemaakt zei hier wel meer onderzoek naar had gedaan.. ze bracht het vrij lacherig. Ik was voor nu benieuwd of meerdere mama’s hier ervaring mee hebben en of het ernstig was/is. Nou was onze eerste zoon ook groot bij de bevalling, 4100 gram, echter hebben ze het toen nooit over zijn buikomvang gehad. 

liefs 

Hoi, hier een positief verhaal. Ons zoontje zat met alles gemiddeld, maar zijn buikje was ook aan de dikke kant. Dat bleek geen enkel probleem te zijn, het was gewoon lichaamsbouw. Ik kon het later merken aan de kleertjes, hij ging met zijn shirtjes wat eerder naar een volgend maatje. Maar je zag het niet aan hem, en zeker nu hij een peuter is heeft hij een hele normale bouw. 
Vraag het vooral na bij de verloskundige, die kan je geruststellen of doorverwijzen.

Geen zorgen maken. Ik heb tijdens mijn zwangerschap heel veel gestrest, omdat onze zoon korte beentjes zou hebben. Dit zou dan kunnen wijzen op een afwijking zoals bijvoorbeeld het downsyndroom. Na 10 weken in de stress te hebben gezeten en heel veel ziekenhuisbezoeken, werd mij verteld dat het om 1 mm ging! Uiteindelijk met 35 weken bevallen. Geen afwijking. De kinderarts vond zijn benen er juist lang uitzien...
Geniet van het zwanger zijn en maak je niet druk om mm's..

Ons kindje had bij de 20- weken echo en laatst bij de groeiecho (32 weken) ook een iets dikker buikje dan gemiddeld. Verloskundige gaf aan dat dat alleen maar goed is omdat hij heel welvarend iets aan extra reserves zal hebben na de geboorte. Ik zie het wel als hij in januari geboren wordt, kan er toch niets aan veranderen. 

Terug
Bovenaan