20-weken echo beetje een domper

Hoihoi,

wij hadden maandag onze 20 weken echo en eigenlijk was het niet wat ik me er van had voorgesteld. (was niet bij onze eigen verloskundige)We kregen iemand die in opleiding was onder begeleiding van een echoscopiste.
Het duurde een eeuwigheid en ze zaten de hele tijd in vaktaal te praten tegen elkaar. Ze moest het wel 10 keer overdoen en wij snapten er niks van! Op een gegeven moment waren ze al meer dan 10 minuten met het hartje bezig en ratelden ze continu in vaktaal. Toen heb ik maar gevraagd of het nou goed was of niet want dat werd niet verteld. Uiteindelijk bleek alles met de kleine helemaal goed te zijn. Maar we wilden graag weten wat het wordt en dat konden ze niet zien.. Jammer dan lieten ze merken...

Dus gelijk 's middags mijn eigen verloskundige gebeld en mag ik binnenkort langskomen voor een pretecho om te kijken of ze dan wel kunnen zien wat het gaat worden...
Vind het erg jammer dat wij er met zo'n rotgevoel weggingen, terwijl we eigenlijk dolgelukkig zouden moeten zijn dat onze kleine het goed doet!

Allereerst gelukkig maar dat met de kleine alles goed is.
En balen dat je met zo'n gevoel thuis kwam want je gaat er toch met veel verwachting naar toe.
Fijn dat je vk toch nog wil kijken wat het wordt.
Dan zakt dat rotgevoel hopelijk weer snel weg.

hey hey

ik ben van de mei mama's
en kom even inbreken ;-)
ik las je verhaal en ik weet pesies hoe je je heb gevoeld hoor!!! dat hebben wij namelijk ook een keer gehad.
als zo iets nog een keer gebeuren gaat dat je voor een echo komt en jullie weer de dupe zijn van een slordige echo omdat er iemand is die het moet leren (wat natuurlijk ook belangrijk is zo lang ze der geen potje van maken!)
dan heb je alle recht om te zeggen TOT HIER en niet verder!!!
het is jou buik JULLIE kind en JIJ bepaald!!!
heel simpel.
zo'n 20 weken echo kan al stres vol genoeg zijn en als dit dan ook nog eens gebeur dan kan je gerust in grijpen dat heb ik dus ook gedaan toen me dat de tweede keer over kwam.
de eerste keer hadden wij ook een stagiere er bij dat geeft verder niks maar voor ons was ook niks duidelijk en het duurde en duurde en ook wij gingen naar huis met een rot gevoel.
toen ik plots terug moest kreeg ik weer een echo en ja hoor je raad het al... weer een leerling er bij .
na een minuut of tien ben ik op gestaan... en ze waren heel verbaast ...
ik zeg nu ben ik der dus klaar mee... de vorige keer had ik ook een leerling ben ik naar huis gegaan met een rot gevoel en dat heeft dagen geduurd dat dat uit mijn hoofd was en dat gaat niet weer gebeuren.. ja zei de echoscopiste ze moet het wel leren ja zei ik snap ik maar niet twee keer bij mij heel simpel dus of jij doet de echo nu en ze kijk mee en je gaat ons vertellen hoe het met de kleine gaat... of ik ga naar huis en zorg dat die echo in het ziekenhuis gemaakt gaat word... .
het moet leuk zijnvoor jullie... wie weet maak je dit allemaal maar 1 keer in je leven mee... en dan moet je wel voor je zelf en je kleine op komen hoor!!!
die echo had ze zelf af gemaakt... ze begreep het wel... en wij gingen met een hoop foto's van de kleine weer naar huis!!!
dus laat je de volgende keer niet gek maken en zeg der gerust wat van je bent de eerste niet die dat doet.

zo hahahaha dat waren de wijze worden van deze mama ;-)
hoop dat het niet al te bot over kom maar jullie zijn het belangrijkst !!!!
vergeet dat niet.

veel succes verder met de zwangerschap en bijt lekker van je af!!!!
nu kun je altiijd de hormoontjes nog de schuld geven hihihi.

liefs Shirl.

Gefeli met je goede echo iig! Daar kun je nu iig wel van genieten!

Wat belachelijk zeg dat ze zich zo hebben gedragen tijdens een 20weken echo! Hebben ze wel op voorhand gevraagd of het ok was dat de stagiaire de echo zou doen? Ik zou de echopraktijk gewoon opbellen en zeggen dat je er zo'n rottig gevoel aan over hebt gehouden. Dan ben jij je verhaal kwijt en hebben ze daar de kans er iets mee te doen, want misschien zijn er straks nóg wel meer mama's die daar met zo'n rotgevoel weggaan!
Bijt idd lekker van je af!

He bah, je schrijft wel spannend, want uiteindelijk is het natuurlijk heel mooi dat alles goed is met de kleine, maar echt vervelend, gelukkig heb je een goede/ fijne verloskundige!! Wie weet kun je ook via haar een klacht doorgeven, want zij zit, ook al doet ze het met liefde, met extra werk door hen! Succes!

ja gyneocologen zijn die de meest sociaalste wezens... ik ben er ook al een paar keer tegen aan gelopen... ze praten vooral in vaktaal en stellen weinig gerust. Ook moet je zelf overal naar vragen!

Gelukkig mag je bij de vk voor een pretecho,... ga daar dan maar lekker van genieten!

xxxx

Ik had een soortgelijke ervaring, onze 20 weken duurde maar 15 minuten en ze ging zo hard met het apparaat over mijn buik dat het nog pijn deed ook. Ze had er duidelijk geen zin meer in en zat aan een stuk door te gapen... :S De dag er na teruggebeld, klacht doorgegeven, en toen kregen we een nieuwe 20 weken echo.. Nu weet ik wel dat ik een dochtertje krijg, en weet ik ook dat alles goed is met het hartje en niertjes etc...!

Terug
Bovenaan