20 weken echo en vergroten niertjes

wij hebben afgelopen woensdag de 20 weken echo gehad van onze 3 wondertjes.
Nu hebben ze bij 2 kindjes vergroten niertjes gezien.
Heeft iemand dit ook mee gemaakt??
En hoe is dat verder gegaan.
WIj moeten maandag naar een academisch ziekenhuis omdat ze ook bij 1 kindje misschien iets bij het hartje hebben gezien.
Ze hebben gezegd dat we ons geen zorgen hoeven te maken, maar onbewust doe je dat toch.

Graag jullie reaktie
 
Bij mijn oudste zagen ze op de 20-weken echo ook vergrootte niertjes. Ik weet niet hoe groot ze mogen zijn, maar het was buiten de marge. Omdat ze nog een kleine afwijking hadden gezien, werd er aan het syndroom van down gedacht. Na uitgebreid onderzoek bleek dit gelukkig niet het geval te zijn geweest. Met 32 weken hebben we een extra echo gekeken om naar de nieren te kijken en die waren toen netjes binnen de marge. Vergrootte niertjes komt bij jongetjes heel veel voor. Ik zou me er inderdaad niet al te druk over maken. Ook al weet ik uit eigen ervaring dat dat heel moeilijk is. Ik heb het nl. binnen mijn eigen omgeving al meerdere keren gehoord en in alle gevallen was er niks aan de hand.
Alvast veel succes voor a.s. maandag!
gr. Hanneke
 
Tja... meestal is alles rond 30 weken wel in orde... die kans is dus groot maar zekerheid heb je er niet in natuurlijk. Probeer positief te blijven denken!
Als ze zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, doe dit dan ook niet. dat zeggen ze echt niet als er iets ernstigs aan de hand zou zijn. Ze zijn heel erg voorzichtig met dat soort geruststellingen.

Het komt wel goed!
 
Ik begrijp best wel wel hoor dat je je ongerust maakt...zijn toch 3 kindjes.
maar gelukkig hebben ze jullie wel wat gerust kunnen stellen,en is het idd te hopen dat het meevalt
weten jullie ook het geslacht van de babys?
liefs jootje
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je veel sterkte wensen. Ik zal duimen voor je voor een goede uitslag.
En die zin, wees niet ongerust, die werkt echt niet. Zeggen ze hier ook over de grootte en toen over mijn suiker... Het spookt toch in je hoofd.. Dat is moeilijk uit te zetten. Maar afwachten moet helaas wel.
 
Lekker makkelijk om te zeggen dat je je geen zorgen hoeft te maken, het zijn wel je kindjes. Bij ons hadden ze wat anders gezien op de 20 weken echo,
gelukkig bleek in het WKZ in Utrecht dat er niets aan de hand was. Hopelijk valt voor jullie de uitgebreidde echo ook mee.
succes Fleur
 
Dan krijg je waarschijnlijk 2 jongetjes...dit is een afwijjking die voor 90% bij jongetjes voorkomt. Het is ook een moment-opname, dus het kan goed dat de volgende keer alles goed is en het wel binnen de marge valt. Twee van mijn zoontjes hadden dit en dat was later in de zwangerschap ook gewoon "bijgetrokken". Het heeft verder ook geen hele schadelijke gevolgen voor later.
Je hoeft je om deze kwaal ook geen zorgen te maken, maar ik snap als moeder wel dat het vaag is en dat je liever hoort dat je kinderen "goedgekeurd" zijn.
Succes met de volgende echo...het valt hopelijk allemaal mee!
Geniet van je zwangerschap!
 
Terug
Bovenaan