20 weken echo en zo gespannen

Hallo mama’s (to be)

As maandag heb ik de 20 weken echo. Ik vind het zo spannend. Ik ben echt bang dat er iets mis is.

Waarom ik dat denk? Ik kreeg a vroeg het gevoel dat mijn kindje eerder zou komen. Daarbij heb ik erg veel harde buiken, gisteren kwamen ze iedere 20 minuten. In eerste instantie zei de huisarts dat ik te veel witte bloedcellen had wat een blaasontsteking zou zijn. Moest opnieuw urine inleveren voor de kweek en die bleek schoon.

Nu ben ik dus zo bang omdat er geen reden meer is voor al die harde buiken.

Herkennen jullie dat voorgevoel?

Spannend hè al die onzekerheid en onderzoeken! 
De kans is behoorlijk groot dat de harde buiken losstaan van iets wat ze bij de 20-weken echo zouden kunnen vinden, en daarmee is de kans dat de 20-weken echo gewoon goed is heel groot. Maar op dit moment zal je gevoel de overhand hebben, en alleen de echo voor rust zorgen. 

Heb je de harde buiken met je verloskundige besproken? Als ze zo vaak komen mag je gerust nu ook bellen naar haar hoor! Kan het zijn dat je teveel inspant? 

Probeer de komende dagen rustig aan te doen, maar wel afleiding te zoeken. Sterkte met wachten tot maandag!

Harde buiken zijn vaak in geval van als je druk bent geweest. Dus misschien iets meer rust momentjes nemen. Vooral als je om de 20min harde buiken hebt. En als je het echt niet vertrouwd zou ik de verloskundige bellen. Zij kunnen je altijd even extra controleren. En je zegt dat je je druk maakt om 20 w echo. Dat kan ook aanleiding van harde buiken zijn..

Te veel doen lijkt me sterk. Ik werk thuis maar omdat het systeem eruit lag heb ik 3 dagen alleen maar op de bank gelegen. En letterlijk alleen de hond uitgelaten.

De verloskundige heb ik 2 keer gebeld. Die zegt : hoort erbij.
De huisarts heeft gisteren gebeld en die gaf aan dat de blaasontsteking zo licht was dat het de harde buiken niet mag veroorzaken. Als het vandaag weer zo is dan moet ik de huisarts terugbellen. Die gaat schakelen met de verloskundige.

De angst voor de 20 weken echo is pas gekomen toen die harde buiken zo vaak kwamen.

Ik hoop maar dat het mee gaat vallen. Zit nu op 3 stuks deze ochtend.

He wat vervelend dat je je zo gespannen voelt erbij. Ik had mijn eerste zwangerschap heel veel last van angsten en heb een gezond kindje gekregen, soms kan het dus ook hormonaal zijn die angsten (heb nu mijn tweede zwangerschap nergens last van).
Toevallig heb ik nu ook een blaasontsteking, ben 36 weken zwanger en juist steeds lichte weeën als ik een blaasontsteking heb (3de keer deze zwangerschap). Krijg je wel antibiotica of wil de huisarts dat dus niet geven vanwege dat het een lichte blaasontsteking is? Sowieso heel veel drinken en als dat vandaag icm rust niet helpt misschien gewoon erom vragen. Ik kreeg twee weken geleden geen antibiotica, maar ondanks veel drinken kwamen mijn klachten deze week weer keihard terug. Nu dus wel antibiotica gekregen en heb binnen 2 dagen al minder last zo fijn. 

Ik had het ook met een volgens de huisarts lichte blaasontsteking, toen ze het op kweek zette kwam daar toch wat meer uit dan alleen een 'lichte' blaasontsteking en mocht ik wel aan de antibiotica. Ik zou overleggen om het weer te laten testen en het op kweek te mogen zetten. Zelf kwam er bij mij uit dat ik GBS heb dus dat was echt wel heel erg handig en noodzakelijk om te weten.
Sinds de antibiotica kuur is mijn buik veel rustiger en meer energie ook weer. Jij voelt dat het niet goed zit, de huisarts ziet dat de urine niet schoon is, ik zou daar lekker op doorpakken. Dat je lijf aangeeft dat het niet helemaal lekker gaat zou daarbij dan helemaal los staan van je kindje, hoe fijn is dat!

Wat naar dat je je zo bezorgd voelt! Ik voelde me ook echt gespannen voor de 20-weken echo, ik denk ook gewoon omdat het voor mij voelde als een bepaalde mijlpaal in de zwangerschap. Al geeft het natuurlijk geen garanties, maar dat is eigenlijk met alles zo.
Ik merkte zelf dat doordat ik de echo zo spannend vond, ik de week ervoor ook veel bewuster met de zwangerschap bezig was en daardoor ook veel meer oplette of ik de baby wel voelde etc. Maar doordat ik er ook best veel mee bezig was, is er ook meer ruimte voor negatieve gedachten;-) Misschien herken je dit wel. En bij mij was alles gelukkig goed trouwens, dus negatieve gedachtes hoeven ook echt geen voorgevoel te zijn.

Terug
Bovenaan