20 Weken Echo gehad, baby gezond, heb wel 2 placenta's?????

A

Anoniem

Guest
Tja zoals de titel al het al zegt, ik heb een placenta met een miniplacenta eraan vast
Niks om je zorgen over hoeft te maken , maar toch wel bijzonder toch ?
Wie kan het zeggen , zwanger van een 1ling en 2 placenta's hebben, hihi
Met meneer was alles goed, groeide goed, lag in een rare stuit met zijn gezicht kijkende naar mijn rechterbil
nu al een dwarsliggertje,haha
Ik had trouwens een stagaire en die had het er erg moeilijk mee om alles goed te vinden, maarja die moeten het ook leren toch?
Ik vroeg nog of die extra placenta misschien van een 2ling kon zijn, zou kunnen maar dat konden ze niet meer achterhalen!
maar hij hangt erbij en heeft geen functie , ik voel me heel bijzonder
Maargoed hopelijk draait meneer nog in de goede positie, heb nl een blaasontsteking en hij trapt regelmatig tegen mijn blaas, auwww

groeten Prietje

Hoi Prietje,

Ook ik heb een tweede placenta en inderdaad, het kan geen kwaad. Het zou kunnen zijn dat we in eerste instantie een tweeling zouden krijgen en een vroege miskraam hebben gehad, maar dat hoeft niet. Het is ook mogelijk dat er gewoon spontaan een tweede placenta groeit.

Zelf heb ik héél vroeg in de zwangerschap (nog voordat ik testte) een bloeding gehad, waarvan ik destijds dacht dat het de innestelingsbloeding was. Ondanks dat ik wel het gevoel had een tweeling te krijgen, denk ik toch niet dat ik een miskraam heb gehad. In ieder geval ben ik nu bijna 34 weken zwanger van een (zover ze kunnen zien natuurlijk) gezonde meid, dus het gaat prima!

Groetjes en een fijne zwangerschap!
Lyanne

Wel goed dat je dat nu al weet.
Bij mij werd na de geboorte gecontroleerd of de placenta en vliezen compleet waren en dat was het geval.
Tien ! dagen na de bevalling kreeg ik ineens buikpijn en koorts en "er zat iets".
Bleek er nog heel veel in mijn baarmoeder te zitten. Placenta, maar ook vliezen!
De vk geprobeerd er zo veel mogelijk uit te krijgen, het leek net een 2e bevalling.
Dit lukte niet en ik werd opgenomen, gelukkig met baby.
Gecurreteerd, heel veel bloed verloren, bloedtransfusie een hoop ellende.
Vermoedelijk zat er dus nog een tweede placenta, want alles was echt compleet geweest, dus wel nuttig om te weten van te voren.

Groetjes.

Hoi

Een placenta met daarnaast een bijplacenta is iets wat we met enige regelmaat tegenkomen. En kan absoluut geen kwaad.
Bij de geboorte van je placenta kun je kijken of je er nog iets bijzonders aan kunt zien, maar over het algemeen zie je niks. Het kan inderdaad in aanleg een tweeling zijn geweest, maar dat hoeft niet.

Groeten een verloskundige

Terug
Bovenaan