20 weken echo gehad en geen (gevulde) maag te zien

Hoi dames,

Gisteren heb ik de 20 weken screening gehad. Alles was goed op 1 ding na.
Ze kon geen maagje vinden. Dit kan betekenen dat het kindje een slokdarmafsluiting heeft. We moesten even koffie gaan drinken en dan terug om nog een keer te kijken, het kan namelijk een moment opname zijn. Maar nog steeds kon ze niks vinden.
Ze vertelde dat het samen KAN hangen met down. Ze bood on een punctie aan. Maar daar zien we vanaf wanwege de risico`s.
Het kan na de geboorte geopereerd worden.
Volgende week maandag moeten we weer terug om het definitief vast te stellen.
Wij hopen natuurlijk verschrikkelijk dat er dan wel een maag te zien is.
Maar ik wil me ook een beetje voorbereiden voor als er eecht iets is.

Dus, is er iemand met ervaring hiermee? Hoe is dat gegaan.
De arts sprak al over dingen van zwangerschapsafbreking enzo, geen haar op mn hoofd!!! Dat gaat echt niet gebeuren, ik laat mijn kindje niet weg halen hiervoor, volgens mij kan het na de operatie gewoon een normaal leven lijden.

We krijgen overgens na 2 dochters een zoontje!!

Liefs, Risje 20 wk en 4 dgn

Pff, spannend is dat. Je kunt inderdaad niet veel meer dan afwachten, maar leuk is anders. Ik hoop voor jullie dat het allemaal meevalt. Hou je ons op de hoogte?

Hi Ris,

Jee, wat kan ik me jullie gevoel voorstellen!
Wat dat betreft vind ik zo'n 20 weken echo heel dubbel.
Aan de ene kant wil je weten of alles goed is en aan de andere kant kun je voor dit soort dilemma's komen te staan, want laat je een kindje van 20 weken nog weghalen?
Denk ook niet dat ik het zou kunnen..

Ik hoop dat het toch niet zo is als dat het nu lijkt. In ieder geval heel veel sterkte!
Hou je ons op de hoogte?

liefs
Laura

ja idd dubbel zo'n echo, want ze kunnen er ook flink naast zitten (positief maar ook negatief gezien).
en vind een afbreking hiervoor ook wel erg ver gaan, ben sowieso niet zo voor weghalen van kindjes om watvoor redenen dan ook. Maar vind dit idd wel erg ver gaan, wat je zegt ze kunnen toch een normaal leven lijden?
en wat ik al zei, ze kunnen het ook nog eens goed mis hebben, die verhalen zijn er genoeg!

was er dus ook geen gevuld blaasje te zien?

heel veel sterkte in deze onzekere tijd en hopelijk is er de volgende x wel degelijk een gevulde maag te zien!

xxx Petra

ps leuk een zoontje na 2 dochtertjes!
pps heb je ook al eens aan een second opnion gedacht? dus ff ergens anders een echo laten maken, mss zelfs wel in het 3d of 4d.

Hej Ris,

Kan me voorstellen dat je jezelf erg vervelend voelt! Je gaat toch eigenlijk voor een leuke echo en dan kunnen ze geen maagje vinden... Wel raar dat ze gelijk over afbreken hadden hoor. Zeker als het goed operabel is na de geboorte.

Ik hoop dat je wat rust kan vinden om af te wachten tot je volgende echo! Succes in ieder geval!

Groetjes,
Jo

Hoi Ris,

Ik kan me voorstellen dat je geschrokken bent. Wie weet was het inderdaad een moment opname en is het maandag wel te zien. Ik zou denk ik zelfs een beetje boos worden als ze gelijk al beginnen met evt. zwangerschap afbreken. Er is toch nog niets zeker en ze kunnen tegenwoordig zoveel. Ik duim voor je dat het allemaal meevalt.

En v.w.b. de 20 weken echo vind ik het persoonlijk juist heel fijn als je dan weet of er iets met je kindje is of niet. Je kunt je veel beter voorbereiden en weet een beetje wat je te wachten staat als er daadwerkelijk iets is.

Veel succes en sterkte maandag

gr. maybebaby3

ps je voorgevoel voor een mannetje was toch juist, bijzonder eigenlijk dat je voorgevoel zo vaak klopt.

Ik was me er heel erg van bewust dat dit geen pretecho is. Ik heb zelf afwijkingen aan mn blaas en nieren en heb een verborgen spina bifida. Dus deze echo was wel belangrijk voor mij om te doen.
Bij mijn andere 2 kindjes hebben ze nooit iets ontdekt tijdens deze echo, dus daar ga je nu ook stiekum van uit.
Die arts heeft er 2 x naar gekeken, ik kan me niet veerstellen dat ze er naast zit. Het kan alleen zijn dat het op dat moment niet gevuld was.
Daarom moet ik nog een keer terug komen om er zeker van te zijn.
Blaas was wel gevuld, dat is iets wat ik niet helemaal snap. Dat betekend toch dat het kindje wel kan drinken, lijkt mij. Ik weet niet precies hoe de anotomie in elkaar zit met blaas en maag. Maar dat ga ik de volgende keer nog wle vragen.

Mijn voorgevoel was inderdaad juist over een jongentje, dit kindje is zo anders in mn buik.

Liefs, Ris

Terug
Bovenaan