20 weken echo gehad en geen (gevulde) maag te zien

Hoi dames,

Gisteren heb ik de 20 weken screening gehad. Alles was goed op 1 ding na.
Ze kon geen maagje vinden. Dit kan betekenen dat het kindje een slokdarmafsluiting heeft. We moesten even koffie gaan drinken en dan terug om nog een keer te kijken, het kan namelijk een moment opname zijn. Maar nog steeds kon ze niks vinden.
Ze vertelde dat het samen KAN hangen met down. Ze bood on een punctie aan. Maar daar zien we vanaf wanwege de risico`s.
Het kan na de geboorte geopereerd worden.
Volgende week maandag moeten we weer terug om het definitief vast te stellen.
Wij hopen natuurlijk verschrikkelijk dat er dan wel een maag te zien is.
Maar ik wil me ook een beetje voorbereiden voor als er eecht iets is.

Dus, is er iemand met ervaring hiermee? Hoe is dat gegaan.
De arts sprak al over dingen van zwangerschapsafbreking enzo, geen haar op mn hoofd!!! Dat gaat echt niet gebeuren, ik laat mijn kindje niet weg halen hiervoor, volgens mij kan het na de operatie gewoon een normaal leven lijden.

We krijgen overgens na 2 dochters een zoontje!!

Liefs, Risje 20 wk en 4 dgn

hoi Ris,

goh wat zullen jullie vreselijk geschrokken zijn! Ik leef met jullie mee.

Dus mocht het volgende week inderdaad vastgesteld worden dan kan het na de geboorte geopereerd worden? Ik zal voor jullie duimen dat het toch een fout van de echoscopiste was...

sterkte

Hoi Ris,

Wat zullen jullie inderdaad geschrokken zijn!! Ik hoop heel erg voor je dat het deze keer op 1 of andere manier niet goed te zien was en dat het dus loos alarm was. Maar ik kan me de spanning heel erg voorstellen, dit is dus inderdaad wat er ook kan gebeuren bij zo'n 20 weken echo (pretecho is echt een verkeerd woord wat sommigen gebruiken). Wel goed dat jullie er meteen uit waren dat er niets afgebroken gaat worden, dan hoef je daar in ieder geval niet over te twijfelen!! Heel veel sterkte en laat je het ons weten als je nieuws hebt? En ook bij geen goed nieuws: tegenwoordig kunnen ze bij zo'n klein hummeltje al zo veel doen, maar daar moet je nog maar even niet aan denken.
Oja, jij had hiervoor toch ook al iets vervelends? Met een placenta die niet goed lag? Sorry dat dit zo onpersoonlijk klinkt maar ik weet niet meer of jij dit nou was of iemand anders....

Dat is even schrikken. Ik hoop dat het meevalt en dat het nu gewoon niet goed te zien was. Snap dat het voor dit moment een hoop spanning met zich meebrengt.

Sterkte

Ja klopt mijn zwangerschap is geen pretje, mijn placenta heeft verkeerd gelegen en kon toen al mn kindje verliezen.
Daar komt ook nog eens relatie problemen bij kijken.....
Ik heb me nu wat verdiept in de afwijking. Het is toch wel serieuzer dan ik dacht. nu snap ik ook waarom die arts zo serieus  was. (google, slokdarmafsluiting)
Maar een zwangerschapsafbreking... Nee, echt niet!
Het kidnej zal dan meteen na de geboorte geopereerd moeten worden. De eerste jaren zijn moeilijk, maar daarna kan het kind gewoon een normaal leven lijden.

het is mijn kindje, die ik de hele dag door voel bewegen, verder lijjkt het een gezond mannetje te zijn. Nee, ik ga echt vechten voor dit ventje.

Liefs, Risje

hey Ris,
jeetje... je treft het niet deze zwangerschap!

Maar misschien kan ik je een beetje oppeppen... Ik ken iemand waarbij ze ook dachten dat de slokdarm afgesloten zou zijn, danwel niet goed aangesloten op de maag. Zij heeft ook tot aan de bevalling in spanning geleefd, maar uiteindelijk bleek het meisje kerngezond...

Kijk, het is maar 1 voorbeeld, maar wie weet is dit bij jullie ook het geval!

Uiteraard ga ik voor je duimen dat het bij de volgende echo "gewoon" te zien is en je weer lekker kunt genieten!

Sterkte meis...

Lfs C.

Fijn cotty, dat je een goed voorbeeld hebt!!
We hopen datuurlijk dat volgende week er een duidelijke maag zit en dat de kleine gewoon niet heeft gedronken die dag.
Als het wel niet goed zit, willen we daar ons vollegid op voorbereiden.
Maar wat goed dat dat kindje gewoon gezond was!!! Wij hopen hier uiteraard ook op!

Ik hou jullie op de hoogte, maar ik moet pas volgende week maandag om 3 uur terug, er was niet eerder plaats.

Terug
Bovenaan