20 weken echo gehad en slecht nieuws

Hoi meiden,

Heb vanmiddag DE echo gehad en alles leek goed te zijn tot zij op het laatste naar het hoofdje keek. Ik zag na een paar tellen meteen aan haar dat er iets niet goed was dus hield mijn hart vast. Ze was constant aan het meten en meten en knipperen met haar ogen. Vervolgens legde ze uit dat onze kleine waarschijnlijk een beginnende waterhoofdje heeft.

Ik  werd meteen doorverwezen naar het ziekenhuis en ze hebben geprobeerd om vandaag een afspraak voor me te maken maar dat is helaas  niet gelukt. Hoe moet ik dit weekend doorkomen?  Ik moet maandagochtend om 08:00 uur al in het ziekenhuis  zijn voor verdere onderzoek. De enige wat ik kan doen is janken. Weet echt niet waar ik het zoeken moet. Hier was ik nou bang voor dat zij iets zouden zien wat niet klopte. Met 2 prachtige gezonde kinderen,  geweldige zwangerschappen en bevallingen en nooit een miskraam  dacht ik al, hoeveel geluk kan een mens nou hebben. Ik word letterlijk gek van alle verhalen die ik hierover lees op het internet.

Het is trouwens een jongen dus mijn gevoel klopte. Dat zag zij meteen in het begin en de echo begon zo mooi. Hij lag zo goed voor alles. Alleen heeft zij geen profielfoto kunnen uitprinten omdat hij constant ons aankeek (zo leek het in ieder geval). Ik ben zo bang en heb vanacht al  niet geslapen omdat ik me zorgen maakte en mijn nachtmerrie blijkt werkelijkheid te worden. Sorry voor mijn lange verhaal maar moest het gewoon van mijn afschrijven.

Groetjes Jacy

Lieve Jacy,

Wat een rotnieuws. En wat vreselijk dat je nu in spanning moet zitten tot maandag.

Kan me een beetje voorstellen hoe je je voelt. Ook bij ons was de 20wkn echo niet goed. Alhoewel het eerst aan de slechte ligging van het kind leek te liggen. Inmiddels tich echo's verder (eerst doorverwezen naar regionaal ziekenhuis en vandaag in academisch geweest), lijkt het erop dat ons kindje iets aan zijn blaas mankeert. Wat weten we nog steeds niet, wordt nu gedacht dat buikwand misschien niet goed gesloten is en ons kindje dus een 'open blaas' zal hebben. Ook nu weer doorverwezen en dinsdag eind van de ochtend 'pas' weer een afspraak.

Van ons is welliswaar een andere situatie, maar kan me dat gevoel van wachten op, zo goed  voorstellen. Je zou het liefst willen dat ze nu direct konden zeggen; dit mankeert je kind, dit kunnen we er aan doen en dat heeft deze gevolgen voor de toekomst. Dan zou het duidelijk zijn en weet je waar je aan toe bent. Nu blijft het zo onzeker. Er spookt van alles door je hoofd, zonder dat je iets concreet weet.

Ook het gevoel van twee gezonde kinderen hebben, dus waarom zou het nu weer goed gaan herken ik. Mijn eerste zwangerschap ging welliswaar niet over rozen en hiervoor heb ik een miskraam gehad. Toch heb ik ook het gevoel het noodlot te tarten omdat we al een gezond kind hebben. Ik ben me er wel van bewust hoe bijzonder een goede zwangerschap en een gezond kind is. Maar als je er dan mee wordt geconfronteerd dat het niet helemaal goed is, voelt het in eens als waarom wij. Maar waarom wij niet?

Meid ik wil je heel veel sterkte toewensen dit komende vreselijke lange weekend en uiteraard ook voor maandag bij de echo!!! Hou je ons op de hoogte?

groetjes Marieke

Lieve Jacy,

wat een ongelovelijk nieuws!! dit verwacht niemand!

ik kan niet zo goed de woorden vinden. Wens je in elk geval veel sterkte en kracht toe om dit weekend door te komen.

Houdt ons op de hoogte maandag, houdt moed!

liefs Sylvia

Bedankt voor jullie reactie. Er komt maar geen einde aan deze verschrikkelijk  lange weekend. Af en toe wordt het me te veel. Ben er constant mee bezig dat ik soms niet meer helder na kan denken. Weet niet wat ik moet doen. Ik hoop zo dat zij mij morgen kunnen vertellen wat ons te wachten staat en niet dat wij alsnog naar de AMC moeten.

@ Marieke: wil je echt heel veel sterkte toewensen dinsdag. Ik weet dat het wachten, de onzekerheid je opvreet van binnen. Ik hou je berichten in de gaten.

Grt Jacy

He Jacy,

Vreselijk he, zo'n lang weekend!
Ik had gisteren gelukkig wat afleiding door de verjaardag van mijn dochter en morgen is mijn man jarig.
Voor jou nog 1 nacht piekeren. Hopelijk krijg je morgen meer zekerheid en meer antwoorden. Want die onzekerheid vind ik nog erger dan te weten dat er iets mis is.

Heel veel sterkte morgen!
groetjes Marieke

Terug
Bovenaan