20 weken echo gehad!

Hallo dames,

De 20 weken echo is achter de rug. Het duurde maarliefst 5 kwartier! Er waren 2 echoscopistes en eentje moest het leren dus dat ging allemaal met veel geduld en beleid. Wij protesteerden niet hoor! Lekker lang  kijken slaan wij niet af! De echo was goed op 1 ding na helaas. (het zal eens meezitten...) Er is een kleine afwijking aan de niertjes gevonden. Ik weet ff niet meer precies hoe het heet maar ze zijn iets verwijd oid. De waarde mag max. 0,5 zijn en het was 0.53. 0,03 teveel dus. Dit betekent dat we over 10 weken voor een nierecho moeten. Vaak trekt deze afwijking vanzelf weg namelijk en dat bekijken ze over 10 weken. Als het niet is weggetrokken dan krijgtde beeb  direct na de geboorte antibiotica om een nierbekkenontsteking tegen te gaan want daar kan ie blijvende schade aan overhouden. Daarna gaan ze kijken wat er verder loos is en hoe het behandeld dient te worden. Maargoed zover hoeft het dus niet te komen. Volgens de echoscopiste kan het dus ook nog wegtrekken en dan blijkt uit de echo over 10 weken dat het prima in orde is. Echt een lekker gevoel heb ik er niet aan overgehouden. Je hoopt toch dat ze zeggen 'het ziet er prima uit'! Helaas pindakaas mogen wij weer een aantal weken/maanden in het ongewisse blijven. Tis nie anders...

Dan nog ff iets anders. De naam Inge Flausmaus is door een grap bedacht een jaar of 5 geleden op het zwanger worden forum. Al die grappenmakers van toen zijn weg dus heb ik even een nieuw account aangemaakt. Als je dus Ing3 ziet staan dan is het de Inge Flausmaus van vroeger.

x ing

Tja, dan zijn 10 weken wel heel erg lang hè? Nu maar hopen dat het niks erstigs is. Hoe voel je je verder behalve de zorg om de niertjes? Kon je de kleine goed zien op de echo? Heb je nog een foto mee gekregen zodat je er thuis ook nog van kan na-genieten?
Was je partner bij je toen je de echo kreeg of iemand anders zodat je niet helemaal alleen was?

Ik zou vanmiddag mijn 20weken echo krijgen maar de afspraak is verzet naar morgenmiddag omdat de gynaecoloog moest opereren. Mijn man gaat met mij mee. Misschien kan de gynaecoloog zien wat het wordt.

Liefs Petra

Wat een vervelend nieuws dan weer zeg!
Je weet dat er "iets"niet goed kan zijn,maar als je dan ook werkelijk hoort dat er iets niet geheel klopt dan komt de klap toch wel hard aan.
Ook ik heb met mijn 20 weken echo te horen gekregen dat er iets niet geheel klopt, er is  een wit streepje van een mm bij het hart gezien wat er niet hoort.
Ik moest me geen zorgen gaan maken,want het was wel heel zeldzaam dat er daadwerkelijk ook echt iets mis is,maarja dat is makkelijker gezegt dan gedaan natuurlijk maak je je meteen zorgen en vraag je jezelf af wat er dan mis kan zijn.
Ook ik moet met 30 weken terug komen en dan kijken ze of het streepje gegroeid is en verdere behandeling nodig zal zijn.
Dus wij zitten ook 10 weken in de onrust en zorgen,we proberen er maar het beste van te hopen,meer kun je toch nu niet doen.
Sterkte en probeer toch een beetje te genieten.

liefs Caro

Hai dames,

Inderdaad...ondanks dat ze zeggen dat de klans klein is dat het echt mis is zit de angst er toch wel in en zijn die wachtweken niet onbezorgd.
Ik zit wel extra snel op de kast hoor want mijn vorige zwangerschap ben ik 1 van een tweeling verloren aan een chromosoomafwijking dus totdat het kleintje gezond en wel ter wereld is hou ik mijn hart een beetje vast.

Ik hoop dat het streepje weg is straks of in ieder geval niet erger! STERKTE!

Petra, hoe was je 20 weken echo?

lfs ing

Dat is inderdaad niet leuk om te horen bij de echo. Maar het is wel goed dat ze het in de gaten toch? En wie weet is het bij de volgende echo goed. Van een kant kun je het beter nu weten dan dat het kindje straks geboren is en er komen dan nog compicaties en ze weten niet waarvan. Maar ik duim voor je dat alles goed is!

groetjes
Jadeje

Hé Inge,

Wat jammer dat jullie weer in spanning moeten zitten!!!! Hoop voor je dat alles gewoon normaal is over 10wkjes!!!! Succes meid!!!!

Liefs Sandy 21wk en 1dag

Terug
Bovenaan