20 weken echo gehad.

nou ja de titel zegt het al, ik heb vandaag mijn 20weken echo gehad en alles was helemaal goed  ben echt super blij.
baby is al 25 cm van kruin tot kont haha en 300 gram.
moet wel nog een keer met 30 weken terug komen om te kijken of mijn placenta dan niet meer voor de uitgang ligt want die zat nu wel erg laag.
volgens de verloskundige zou het geen probleem opleveren omdat ze verwacht dat hij wel nog goed omhoog zal meegroeien maar voor alle zekerheid toch nog een extra echo met 30 weken.
vind ik helemaal niet erg, mag ik gratis nog een keertje naar de kleine puk kijken.
zijn jullie ook al bijna toe aan de 20 weken echo?
volgens mijn uitgerekende datum ben ik nu trouwens 18.6 weken maar deze echo gaf weer 19.4 weken aan. ben benieuwd wanneer de kleine uiteindelijk gaat komen.

kus krista

Hoi,

Echt super tof dat de uitslag zo goed was!! Wat een opluchting zal dat voor jullie zijn. Met die placenta komt het ook allemaal wel in   orde.

Afgelopen maandag had ik weer een standaard controle en heb ik voor de tweede keer het hartje horen kloppen. Toch prettig die bevestiging dat het allemaal nog leeft daarbinnen. 1 juni hebben we pas de 20 weken echo, ben erg benieuwd.

Wat houdt het eigenlijk precies in? Hoorde van de verloskundige dat ze alle organen nalopen om te kijken of alles in orde is??

Hi Krista,

Wat gaaf, gefeliciteerd!
Wij zijn nog lang niet zo ver, ben pas 1x bij de vk geweest.. Nu woensdag voor de eerste keer luisteren naar het hartje, ben zo benieuwd!

xx Floppie
16wkn

hoi pedagoog

bij 20 weken echo gaan ze inderdaad kijken of alle organen aanwezig zijn en of er bijvoorbeeld 2 hersenhelften zijn en of er 4 hartkamers zijn en of het ruggetje dicht is en het lipje mooi gesloten en de baby geen waterhoofdje heeft. of het 2 niertjes heeft enz. enz. echt een medische echo dus.
als ze wel iets vinden dan kan er wellicht nog wat aan gedaan worden bijvoorbeeld een team artsen gereed om het kindje metten te opereren als het geboren wordt of een keijsersnee ipv natuurlijke bevalling, deze echo is dus wel iets spannender dan de normale controle echo's maar als alles dan goed is is het ook meteen de leukste echo omdat je nu echt alles gezien hebt en weet dat de kleine het goed doet.
hoop natuurlijk voor je dat je net zo een goede uitslag van je 20 weken echo zal krijgen als ik.

x krista

Hoi Krista!!
Ik heb volgende week mijn 20 weken echo, ben nu 19 weken zwanger.

Weet je, je schrijft dat je volgens je recente echo verder bent in je zwangerschap dan eerst is geconcludeerd, dit is heel normaal.Dan maakt je kindje een speurtje, tijdens de eerste 12 weken gebeurt dit wel vaker, en kan je uitgerkende datum vaker worden veranderd.Vanaf de 12e week blijft de datum waarop hij dan 'staat' vast.
En als hij later nog iets verschuift heeft dat weinig invloed op je uitgerekende datum...
Bij mijn eerste 3 kindjes, die allemaal qua lengte en gewicht klein waren bij de geboorte, (ben zelf ook maar 162 cm) werd de datum de eerste 12 weken telkens iets uitgesteld, nu, ons 4e kindje groeit onwijs snel.En is de datum in de eerste 3 maanden 2 keer naar voren verschoven, na de 12 weken echo heb ik nog 3 echo's gehad (door slechte uitslag combinatietest, wacht nog steeds op de uitslag van de punctie) en blijft onze datum (2 oktober) gewoon staan, ook al zegt mijn meest recente echo dat ik nu in  september uitgerekend.

Als het goed is krijg ik morgen (vrijdag) de brief met het goede bericht dat ons kindje geen Down heeft, maar toch ben ik pas gerustgesteld als blijkt na de 20 weken echo volgende week dat het hartje ook goed is en volledig.Want  dat zou namelijk ook een reden kunnen zijn waarom mijn bloedwaardes tijdens de combinatietest zo slecht waren.
Dus voor mij nog 1 weekje geduld, dan komen de pinpassen en creditcards tevoorschijn en gaan we onwijs shoppen voor ons mannetje!!!

Groetjes Roos.

Hoi krista,

Wat fijn dat alles goed is, en wat een duidelijke echo foto's, weet je ook al wat het wordt?

Ik zag op je foto"s dat je 7 mei voor de echo bij petra was.
Wij waren ook die dag alleen sóchtends vroeg ook bij petra, wat toevallig he!

Bij ons was ook alles goed, alles erop en er aan.
We zagen   wel dat de placenta ook aan de voorkant lag net als bij mijn vorige zwangerschap, ik had al het vermoeden omdat ik nog niet echt veel voelde.

Bij mij lag de placenta bij vorige zwangerschap ook iets voor de uitgang, maar door het groeien van de buik is hij toen omhoog geschoven, dus kon ik gewoon bevallen.

We weten ookl wat het wordt, maar ik kan het hier niet zeggen omdat er een bekende op het forum zit, en we willen het voor ons houden. maar natuurlijk is het erg leuk!

Voel jij je kindje al goed bewegen, en wanneer ben je nu uitgerekend?

Succes, en ik hoop dat jou placenta ook nog gaat verschuiven, En anders wordt het een keizersnee, het is niet anders

Groetjes Paula, mamma van Tessa

Hier ook een goede 20 weken echo en hetzelfde, ook de placenta waarschijnlijk voor de uitgang. Ik mag dus met 30 weken ook nog een keer voor een echo om te kijken of hij omhoog gegroeid is. We wachten het maar af.

Wij zijn ook helemaal blij vandaag, goede 20-weken echo gehad. Ze konden alles heel mooi zien. Ondanks dat smurf nogal druk bezig was met van alles en nog wat (waaronder moeders een paar flinke schoppen verkopen). Zelfs de echoscopiste vond het een erg bewegelijk kindje. Hebben wij weer...

Wat is dat trouwens toch met die placenta's? Ik heb ook een rare: een deel ligt aan de voorzijde en een deel aan de zijkant. Precies op het (dunne) stukje waar de twee delen bij elkaar komen zit de navelstreng... Niet iets dat nu problemen kan geven, maar de huisarts moet bij de bevalling wel net iets voorzichtiger zijn met de navelstreng.
Echoscopiste zei dat ze het niet vaak voorkwam, maar dat ik toevalligerwijs al de derde vrouw uit mijn woonplaats was.

Terug
Bovenaan