20 weken echo goed, maar toch ook niet...?!

Vandaag de 20 weken echo gehad... Alles zat erop en eraan, en is met alles wel gemiddeld. Helemaal goed dus! Maar...

Nu was er wel in het hoofdje een (plexus choroideus) cyste van 6mm te zien, (een vochtplekje). De gyn heeft gezegd dat het wel vaker voor komt rond deze tijd en het weg trekt. En dat we ons niet te veel zorgen moeten maken.
Moet nu over 4 weken (met 24 weken) voor de zekerheid een extra controle echo om te kijken of het weg is...

Ik vroeg me af of er meerdere zijn die dit hebben (meegemaakt) en ervaringen??

Groetjes Daphne

Hoi Hoi,

ik zit in het januariclubske....

niet persoonlijk meegemaakt; vriendin wel. Die heeft er een rottijd door meegemaakt.. puur zorgen gemaakt... achteraf... voor niets... cystes komen inderdaad vaker voor met deze zwangerschapsduur... als het iets ernstigs zou zijn zouden er waarschijnlijk ook andere "markers" gezien zijn. Dus andere afwijkingen...

Dus probeer je niet teveel zorgen te maken; makkelijker gezegd dan gedaan... ik weet het... als de gyn het zegt dan moet je proberen daar op te vertrouwen... mijn vriendin zat binnen 2 weken zowat tegen een burnout aan; dat zou heel zonde zijn....

Liefs en komt goed!!!!
Sunny

Hi Daphne,

Nee, ik heb het niet meegemaakt. Wel heeft de vk mij op het hart gedrukt dat er best een redelijke kans is dat ze iets zien op de echo, maar dat het maar in een klein percentage van de gevallen ook iets afwijkends is.

Wij zitten hier met een lokaal ziekenhuis, als ze iets vinden, dan worden we doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis. Ik weet niet hoe dat bij jou zit?

Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte! Dit is toch niet wat je verwacht met een echo!

Gr. Tamara.

Hoi Dephne,
Ik heb het niet meegemaakt .ik vond altijd 20 echo laat om babye te onderzoeken daarom heb niet gedaan en geeft alleen maar stress voor de ouders als de gyn iets heeft ondekt .Ik wens je heel veel sterkte .
Groetne. Huda

hoi daphne,

succes met de uitslag over 4 wkn, hoop dat het allemaal goed zal zijn.

heb zelf van de week de 20wkn echo ook gehad van de gyn. omdat we met de nekplooimeting precies op de risicogrens zaten. Alles goed, niks gevonden!! Superblij natuurlijk. We hadden eigenlijk ook niet anders verwacht. Wel erg leuk dat alles wat hij bekeken heeft zo goed is uitgelegd. Nu is de kleine al ongeveer 25 cm, gaat echt snel.

Groetjes en fijn weekend allemaal

Terug
Bovenaan