20 weken echo, hoe omgaan met spanning

Hi allemaal,
Morgen hebben wij de 20 weken echo en ik ben mega gespannen! Wat kan er veel mis zijn..
Hoe ga ik hiermee om, ik heb echt vertrouwen in mijn lichaam en ons kindje maar toch...

Tot nu toe een goede zwangerschap zonder bijzonderheden, ook geen bijzonderheden in de families o.i.d.

De angst dat de VK ons morgen iets gaat vertellen wat we niet willen horen spookt door mijn hoofd, ik neem het mezelf zo kwalijk..

Hi!
Och, zo herkenbaar. Probeer lekker afleiding te zoeken. Ga even lekker naar het bos, of lekker aan de gang in huis. Lekker soppen ofzo. Dat werkte bij mij heel goed allemaal. 
En blijf erover praten met je partner. Kans dat hij dezelfde zorgen deelt. En vertel het de verloskundige. Ik had vandaag mijn eerste echo en vond het rete spannend (veel zwangerschappen in nabije omgeving waren mis gegaan). Had t aangegeven en meteen de echo gehad, niet eerst zitten ouwehoeren. 

Ga een lekkere spannende film kijken waar je helemaal in kan zitten. 
Zet 'm op!????

Meid echt laat het los.
Je kan er niks aan veranderen. En sorry dat dit misschien onaardig klinkt (zo bedoel ik het niet) maar als je om dit nu al zo in de stress gaat zitten dan wordt het nog zwaar als de baby er is.
De 20 weken echo is een super leuk moment om weer een keer naar de kleine te kijken. Geniet van dat moment.. en ja ze doen meteen een check, maar in de meeste gevallen is er niks aan de hand! Dus laat het los. Ook als er iets mis is kan je daar niks meer aan veranderen. En grote kans dat alles goed is en dan heb je de voorpret bij deze al gemist.
Dus: veel plezier morgen. En stop met piekeren...

XX

Terug
Bovenaan