20 weken echo; krappe hoeveelheid vruchtwater

Hoi mama's,

heb vanmorgen 20 weken echo gehad; met ons kruimeltje was alles helemaal okay. De hoeveelheid vruchtwater vond hij (echoscopist) aan de krappe kant. Dus niet te weinig maar krap. Of dit een momentopname is of bij me hoort of dat het echt misschien een probleempje wordt weet ik dus nog niet. Maandag moet ik weer bij de verloskundige melden voor een nieuwe echo en aangezien ik toch al bij de gynaecoloog loop wordt ik daar ook weer doorgelicht. Kruimel was goed op schema qua groei en dat is het belangrijkste... bij te weinig vruchtwater zou je een verminderde placentawerking kunnen krijgen en dus verminderde groei. Mocht het in de loop der tijd echt fout gaan dan hebben we kans dat ons moppie eerder moet worden gehaald.. en kruimel werd al met 38 weken gehaald...

dus al met al heb ik aan 1 kant zoiets van; okay, loopt allemaal wel los... aan de andere kant denk ik; sjips... hebben wij weer....

Dus moet het nog even een plekje geven en me erop richten dat het kindje helemaal 100% is en goed op groei ligt... geen achterstanden of andere enge dingen....

het geslacht is weer bevestigd dus wij weten het nu ook; heerlijk want ik ben veels te nieuwsgierig.. haha...

Vond het heel tof toen ik het forum opstartte en zag dat er zo aan me gedacht was!!!! LIEF!!!!

XXX
Sunny

Tjee dat is een beetje dubbel, maar tot nu toe is het met het kindje goed en geen achterstand, dat is al heel fijn om te horen.
Ze houden je wel goed in de gate dan, dus probeer er maar op te vertrouwen dat het goed komt.
Je kunt het anders toch niet veranderen.
Mijn onderdruk was aan de lage kant en moet dus extra ijzer dingen eten...aan de boterham met appelstroop geslagen.
Kom op rustig aan doen, en maak je nog niet te druk.
Succes er mee.

Liefs Rianne

Hi Sunny,

Ik snap dat je je druk gaat maken er over! Gelukkig houden ze je nu goed in de gaten en kunnen ze voegtijdig ingrijpen mocht dat nodig wezen!! Dat is ook wel een geruststelling! En het positieve is dat alles met de kleine in orde is!! Fijn hoor! Mogen wij weten wat het wordt, of houd je het geheim? Leuk dat ze het weer konden zien!

Kom op meis, niet te veel piekeren, het komt goed!!
( makkelijker gezegd dan gedaan)

Liefs Janne

Hoi Hoi,

ja, het is ook positief dat Kruimel okay is! Maar inderdaad zit ik ook beetje in de put; waarom nu niet alles gewoon goed dat ik eindelijk eens beetje zorgeloos mag genieten..???

En; stel je voor dat het minder wordt? En de beeb overleefd het niet...? Terwijl ik dat eigenlijk nog nergens gelezen heb... bah bah... ik voel me ook een beetje ziekkies en mijn buik doet zeer omdat hij zo hard op 1 stuk duwde... dus gewoonweg zo dubbel gevoel... en dan moet mijn ventje ook nog eens werken tot 10 uur... dus ik baal gewoon een beetje erg nu......

xxx
sunny

Hey Sunny!

Hou je taai meid, voordat je het weet heb je een gezond kindje in handen en heb je al die tijd niet van je zwangerschap kunnen genieten!

Het is wel fijn dan de gyn en vk je zo goed in de gaten houden, maar aan de andere kant geven ze de moeder toch vaak onnodige onrust! Mijn zusje heeft de hele zwangerschap de meeste vreselijke dingen moeten aanhoren, is opgenomen geweest etc. Uiteindelijk was het helemaal nergens voor nodig en heeft ze een super bevalling gehad en ontzettend gezond kindje!

Probeer te genieten al is het natuurlijk niet makkelijk om zoiets van je af te zetten.

Veel liefs, Nadine

Terug
Bovenaan