20 weken echo niet goed.

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik vind dit moeilijk om op te schrijven maar misschien helpt het....
Afgelopen woensdag gingen mijn vriend en ik naar de echoscopiste om een 20 weken echo te laten maken. Alles ging goed, alles erop en eraan. totdat ze zei; nu gaan we naar de voetjes kijken. Ik dacht nog; wat kan er nou mis zijn aan de voetjes.....
Het duurde maar, ze bleef maar kijken, ik kreeg toen toch wel een naar voorgevoel, en deze bleek ook te kloppen. De grond voelde ik onder mijn voeten verdwijnen toen ze zei; ik zie iets wat niet goed is.....
Wat je dan voelt is niet te omschrijven! En ik kan het ook niet omschrijven, gewoon 1 grote verslagenheid. Het bleek dat in ieder geval 1 voetje niet goed staat, dit voetje staat naar binnen, en heet een 'klompvoetje' (vreselijk woord). Ik voelde me totaal in paniek en ik voelde een gevoel van oneerlijkheid, waarom wij!!! tuurlijk slaat dat nergens op, maar zo voelt het! We moesten vrijdag naar het ziekenhuis om een uitgebreide echo te laten maken door een meer ervaren arts. Gelukkig is het dus 'alleen' het voetje (misschien 2, konden ze nog niet goed zien) en is de baby verder helemaal gezond. Zover ze kunnen zien natuurlijk. Dit was echt een grote opluchting, ik moet er toch niet aan denken als er meer aan de hand was.   Tuurlijk is het heel heftig allemaal, zeker het eerste jaar; meteen na de geboorte in het gips, na 3 a 4 maanden een operatie. Maar het komt goed! Dat voel ik ook heel sterk. En de lieve kleine baby zit maar lekker te schoppen in mijn buik, zich nergens bewust van. Ohh het is zo moeilijk, maar het is nog vers, het idee moet gewoon wennen.
Zo ik moest ff mijn verhaal kwijt!
Liefs Mickey

Hé meis,
Dat is inderdaad wel schrikken, daar ga je niet vanuit hè, dat er iets niet helemaal goed is.
Het is even slikken, maar het komt waarschijnlijk gewoon goed, maar fijn is het echt niet.
Mijn baas heeft ook een zoontje met hetzelfde, hij is nu drie jaar en loopt hartstikke perfect. Het is ook nog eens een kei maar dan ook kei leuk en grappig kind.
Misschien dat dit je een heel klein beetje opbeurt.
Je krijgt in ieder geval een dikke

Hoi Mickey,
Toevallig hoorde ik laatst een verhaal dat de hele zwangerschap lang er op de echo's was vastgesteld dat de kleine een klompvoetje had. Ze moest in het ziekenhuis bevallen. Bij de geboorte bleek er helemaal NIETS mis te zijn met het voetje. Ongelooflijk dus, maar het kan. Ik wil je geen valse hoop geven ofzo, maar laat ajb goed verder kijken, voordat je je ongerust maakt over dingen die er misschien niet zijn.

Groetjes
Wasabimammie!

beste Micky

ik schrok ff toen ik je berichtje las,natuurlijk omdat het niet leuk is,
maar ook omdat ik zelf 2 klompvoeten heb!!!!

ik ben 26 jaar,een gezonde en leuke meid.
echt waar hier valt heel goed mee te leven,ik weet dat het voor ouders moeilijk is.
mijn ouders hebben de eerste maanden ook met mij moeten heen en weer reizen
naar het ziekenhuis,omdat ik elke keer nieuw gips moest,om de voetjes recht te krijgen.
ben 4x geopereerd,heb beugels,en aangepaste schoenen gehad als kind!
ik werk nu al 10 jaar in een bloemenwinkel,en ik sta en loop de hele dag,
en dit gaat gewoon goed!!!
heb voor mijn werk wel aangepaste schoenen,en thuis loop ik gewoon op leuke schoenen.
tuurlijk,soms baal ik ook wel eens van mijn voeten,maar ja wat is dit nou,vergeleken met een andere ernstigge afwijking!!
ik hoop dat ik je een beetje gerust heb gesteld!!!

ik ben zelf nu ook net 7 weeken zwanger van ons eerste kindje.
en de kans bestaad wel dat ook ons kindje klompvoeten heeft...
en dit willen wij ook laten bekijken met 20 weeken echo!!

maar als je meer wilt weeten moet je het maar aan mij vraagen,
ik help je graag.

xxxtam80

Hoi Tam,

Bedankt voor je berichtje! Ik weet dat er goed mee te leven is, met klompvoetjes. Maar het was een zeer grote schok, des te meer omdat wij er totaal niet bekend mee zijn, het zit niet in de familie. Het is voor ons gewoon grote pech.
Ik probeer me er wel goed in te verdiepen, zodat wij ons goed moeten voorbereiden. Heb wel veel vragen, misschien kan je me je e-mailadres doorsturen? Als je dit wilt natuurlijk.
Groetjes Mickey

Hoi Mickey

Klinkt niet raar hoor, dat gevoel van waarom wij. We hebben zelf ook slecht nieuws gehad tijdens de 20 weken echo. Ons babytje heeft een waterhoofdje. En wij hadden dat gevoel ook heel erg sterk vooral om dat ik op het moment van de 20 weken echo net 9 weken uit het medische circuit was en net bij de verloskundige hier in het dorp liep. We hebben er namelijk 2 jaar op het ziekenhuis over gedaan om zwanger te worden. Maar het idee went gauw. Echt waar. En ze kunnen tegenwoordig zo veel. Ik was na een week of 2 al helemaal aan het idee gewent. Ik kan alleen nog niet aan de onzekerheid wennen maar dit komt omdat ze bij ons kindje nog niet kunnen zeggen hoe ernstig het zal zijn.

Ik wens je nog heel veel sterkte de komende tijd en blijf genieten van het zwanger zijn!
Groetjes Naatje (31+4 weken)

Terug
Bovenaan