A
Anoniem
Guest
Ik lees hier berichten die toch niet helemaal kloppen. Mijn verzekeraar (VGZ) vergoedt de 20-weken echo namelijk ALLEEN op medische indicatie!! Maar goed dat ik hier het een en ander over had gelezen, want anders was ik er ook van uitgegaan dat ie gewoon vergoed zou worden. Zelfs mijn verloskundige gaf me een brief mee waarin staat dat ie vergoed wordt!!! Klopt dus niet. Check het bij je verzekeraar!!
Op de website van het Ministerie van Volksgezondheid staat het volgende:
Alle zwangeren hebben aanspraak op een echoscopie tijdens het eerste trimester van de zwangerschap (rond de 12e week). Voor de echoscopie tijdens het tweede trimester geldt dat daarop aanspraak bestaat indien de zwangere vrouw daarvoor medisch geïndiceerd is. Het is de bedoeling om de echo tijdens het tweede trimester voor alle zwangeren standaard mogelijk te maken. De uitvoering daarvan is nu nog niet geregeld. Daar wordt hard aan gewerkt. In de nabije toekomst hebben alle zwangeren dus ook aanspraak op een echo tijdens het tweede trimester (rond de 20ste week).
Groeten,
Kipling26
Op de website van het Ministerie van Volksgezondheid staat het volgende:
Alle zwangeren hebben aanspraak op een echoscopie tijdens het eerste trimester van de zwangerschap (rond de 12e week). Voor de echoscopie tijdens het tweede trimester geldt dat daarop aanspraak bestaat indien de zwangere vrouw daarvoor medisch geïndiceerd is. Het is de bedoeling om de echo tijdens het tweede trimester voor alle zwangeren standaard mogelijk te maken. De uitvoering daarvan is nu nog niet geregeld. Daar wordt hard aan gewerkt. In de nabije toekomst hebben alle zwangeren dus ook aanspraak op een echo tijdens het tweede trimester (rond de 20ste week).
Groeten,
Kipling26