20 weken echo skeletafwijking ?

<p>2 weken geleden hebben wij de 20 weken echo gehad. Hierop waren te korte armen, benen en ribben gezien. Ze hebben ons toen doorgestuurd naar het ziekenhuis.</p><p>3 dagen later konden we in het ziekenhuis terecht. Ook hier was dit het zelfde verhaal + dat het stuitje niet naar elkaar toe leek te groeien maar wat van elkaar af en ook nog niet volgroeid was.. we hebben bloedafname moeten doen en een vruchtwater punctie. Echt een indicatie gaven de artsen niet. Ze dachten aan een skeletafwijking. Maar het kan mee of tegen vallen, wel of niet levensvatbaar etc.</p><p>ondertussen uitslag gehad van de bloedtest (nipt) deze was gelukkig helemaal in orde.</p><p>aanstaande maandag moeten we terug komen na 2 helse weken onzekerheid.</p><p>ben zo bang dat er echt wat mis is met onze kleine jongen...</p>
 
Mijn man en ik hebben exact in zo'n zelfde situatie gezeten afgelopen zomer. Ook nav de 20 weken echo de extra onderzoeken en werd er ons verteld ernstig rekening te houden met skeletdysplasie. Hoe en wat kon alle kanten uit.Inderdaad ook zenuw slopende weken waarin je aan niets anders kan denken.Uiteindelijk kwamen de uitslagen en wat bleek? Niets kunnen vinden! Ons mannetje is wel te vroeg geboren en had uiteindelijk een flinke groei achterstand van ruim 4 weken en 3 dagen. Geboren met 32 weken en hij was maar 985 gram. Inmiddels doet hij het " in z'n eigen lijn" echt heel goed en staan de doktoren versteld!Ik zal aan jullie denken!
 
Hallo Martine,dit stelt me al wel gerust.ben alleen zo bang dat ze maandag zien dat ribben niet zijn gegroeid.en ik weet ook niet zo Goed wat ik moet denken over dat staartbeentje. Is het erg? Groeit het bij? Kan het geopereerd worden etc?Gelukkig was er met de rest van z’n lijfje niks. Alle organen prima en het hartje klopte goed
 
Ik snap heel goed je angst. Bij ons waren ze ook heel bang dat de borstkas naar binnen zou groeien en dan hebben je hart en longen natuurlijk een probleem. Wij hebben die angst ook zo vreselijk gehad en onbewust heb je allerlei scenario's in je hoofd.Ook de borstkas was gewoon goed. Wel smal maar niet naar binnen aan het groeien.Ik heb geen idee of je privé een bericht kan sturen, heb jij een idee? Als dst kan, weet dat je me privé altijd iets mag sturen!Dikke knuffel!
 
Helaas, we hebben het ergste nieuws gekregen.inderdaad een skeletafwijking: hypochondrogenese. Ons mannetje was niet levensvatbaar verklaard. Dit maandag te horen gekregen en afgelopen donderdag bevallen van ons mooie zoontje Sam. Met de geboorte werd gezegd dat Sam al niet meer leefde door de druk in mijn buik van de weeen.toch blijf ik me afvragen of hij ook echt zelf niks heeft gevoeld en geen pijn heeft gehad. Ik zou dit anders echt verschrikkelijk vinden :( 
 
Terug
Bovenaan