20-weken echo standaard voor iedereen?

De vraag staat er al. Heeft iedereen standaard recht op een 20-weken echo? Bij mijn zoontje toen was er alleen de termijnecho rond de 12 weken. we zijn toen met 21 weken ofzo voor een Pretecho gegaan bij een extern bureau. Wordt de 20-weken echo helemaal vergoed door je verzekeraar of moet je dat (deels) zelf betalen?

Groetjes Patricia

Hi Patricia,
Die zit sinds 2 geloof ik in 't standaard pakket, dus niemand hoeft hem zelf te betalen!

Hij wordt dus helemaal vergoed ;)

Je moet gewoon een afspraak maken bij het echobureau in jouw buurt, voor de tijd dat je rond de 20 weken bent. Het kan tussen de 18 en de 22 weken. Zelf heb ik 'm met 21 weken, omdat we er bij 18 weken ook al eentje hebben gehad (pretecho).

Succes!

Bij de pretecho kijken ze niet naar afwijkingen, Bij een 20 weken echo checken ze of veel dingen in orde zijn met je kindje, een pretecho is meer voor de ''lol''

Ja je mag vragen na het geslacht, maar wees er op attend dat het eigenlijk voor medische doeleinde de echo is.

En ja sinds eind 2006 geloof ik is hij voor iedereen gratis!

De 20 weken echo is per 1 januari 2006 voor iedereen....(wij hadden hem in oktober en toen bleek het niet goed te zijn)....Het is een strikt medische echo...ze meten van alles en nog wat op om te kijken of er afwijkingen zijn.
Onze echoscopist liet ons ook weten dat hij blij was dat wij met ons 2-en waren en niet zoals sommigen doen de hele familie mee.

Je mag altijd vragen of ze het geslacht kunnen zien, dat doen wij ook, maar er zijn echoscopisten of gyn/vk die weigeren en zeggen, doe maar een pretecho voor de geslachtsbepaling...

Liefs randy

spannend hoor!! de 20 wk echo is idd alleen medisch om te kijken of alles in orde is etc..... de pretecho is tegenwoordig meestal in 3 of 4d.... de laatste kostte €100....

Terug
Bovenaan