20 weken echo, vocht in niertjes

Hai allemaal!

Vanmorgen de 20 weken echo gehad! Ons kindje (een jongetje!!) is goedgekeurd! De vk zag wel een beetje vocht in de niertjes zitten, maar dit schijnt vaker voor te komen bij baby's van 20 weken. We mochten ons er niet druk om maken in elk geval. Bij de groeiecho (tussen de 30 en 33 weken) controleren ze dit nog even een keer. En dan zou het als alles goed is weg moeten zijn. Ik ga me er niet te druk om maken hoor, maar toch vroeg ik me af of er meer mensen zijn met deze ervaring?

Verder ben ik superblij en gerustgesteld! Nu nog een naam verzinnen. Best lastig hihi.

xxx

Geniet er lekker van! Succes met de naam. Bij ons is het nu wat gemakkelijker geworden. We hadden al een meisjesnaam en konden geen jongensnaam verzinnen.

Het klopt wel dat ze er nu nog niet zo heel veel van kunnen zeggen. Bij mij zitten nierproblemen in de familie en met de 20-weken hebben ze er wel naar gekeken maar werd wel gezegd dat ze dat pas later in de zwangerschap kunnen zien. Dus ook ik krijg later alsnog een onderzoek hiervoor.

Wel fijn dat het voor de rest allemaal prima is. En als zij zeggen niet druk over maken en ze laten je pas over 10 tot 13 weken voor vervolg komen is er waarschijnlijk geen reden voor paniek. Anders sturen ze je gelijk door.

En namen. Pfffffffffffft wij dachten dat we eruit waren, helaas vinden we het allebei nu niks meer. De meisjesnaam hadden we nog van de oudste, maar we moeten weer op zoek naar een jongensnaam. Dus de meisjesnaam wederom de kast in en weer hard nadenken voor ons 2e kereltje.

Ja inderdaad. Vk zei dat het vocht in de niertjes nog wel binnen de norm lag, dus geen reden tot paniek. Ik ga gewoon genieten en niet meer piekeren (want dat heb ik voor deze echo al veel te veel gedaan).

Ja moeilijk he die namen. Ik denk wel dat ik een kort maar krachtige voornaam wil. De achternaam is wat langer, dus dan past dat wat beter. Maar wat voor naam het gaat worden? Nog geen flauw idee. Jij ook succes met verder brainstormen over de naam hihi.

Ik kom van het februari forum en mijn zoontje heeft/had ook vocht in de niertjes. Door echo's hebben ze het goed in de gaten gehouden. Bij mij wisselde het wel heel erg, soms zat er in beide niertjes vocht en dan weer in eentje. Tijdens de laatste echo zaten ze allebei boven de norm. Aankomende woensdag moeten we dan ook naar het zh voor een echo. Qua aanleg was alles goed, maar het moet toch even gechecked worden. Mijn oudste zoontje heeft het ook gehad, dus ik maak me er geen zorgen om. Dus dit advies wil ik jou ook geven.

Dank je wel ugly betty.ik maak me er ook maar gewoon niet te druk om. Wel fijn om te horen dat jij hier al ervaring mee hebt en dat alles goed is gekomen met je zoontje. Dank je voor je reactie. En succesbij de verloskundigevoor de controle. Het komt nu ook vast wel weer goed!

Nou, mijn zoontje is gisteren goedgekeurd door de kinderarts. Het zag er allemaal keurig uit. Het schijnt echt heel veel voor te komen en in 9 van de 10 gevallen is er niks aan de hand.

Terug
Bovenaan