20 weken echo... weer wat grijze haren erbij!

Hi ladies,

Vanmiddag de uitgebreide 20 weken echo (GUO) gehad (vanwege mijn man's hartafwijking)

De afspraak begon ruim een half uur later doordat ze tijdens echospreekuur een spoedbevalling moest doen. Maar toen nam ze ook ruimschoots de tijd voor ons.

Ons meisje lag een beetje onhandig voor de echo, maar ze kon veel al meteen zien. Groei was goed, 2 niertjes, geen schisis, geen open ruggetje, geen waterhoofd, 2 mooie hersenhelften etc maar ook dat de navelstreng maar uit 2 vaten bestaat en dat is niet zo gunstig... kan gepaard gaan met een behoorlijk aantal afwijkingen. Ze kon het hartje steeds niet zo goed bekijken als ze wilde en nog wat andere dingetjes ook niet. En ons meisje wilde maar niet goed gaan liggen...

Dus wij aan de wandel, beetje springen, wat drinken... Maar wat een spanning ging er door ons heen! Je zou toch niet eerst je kindje verliezen, dan 3 miskramen en nu een hartafwijking of nog erger!

Na 45 minuten mochten we terugkomen en zou ze verder kijken. Nu lag ons meisje er perfect voor, het hartje is mooi, alles lijkt normaal te zijn. Met 32 weken krijgen we een extra groeiecho en we worden weer extra in de gaten gehouden... pfff wat een middag! Echt een pak van mijn hart, en superfijn dat alles goed lijkt te zijn, maar wat wordt je weer van je roze wolk af gerukt zeg! Ik ben er gewoon een beetje ontdaan van en mijn man ook!
 
Hey

Jeetje dat is ff schrikken zeg! Gelukkig dat uiteindelijk alls goed blijkt te zijn. Ze heeft jullie even goed in de spanning laten zitten.

Nu weer genieten:)

Liefs
 
dat is idd schrikken! gelukkig lijkt alles goed te zijn! probeer te vertrouwen dat alles goed gaat! maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan! gelukkig houden ze de beeb goed in de gaten!

probeer iig lekker te ontspannen en te genieten!
 
We zijn inderdaad flink geschrokken! Meteen kwam het gevoel van machteloosheid en de spanning die we gevoeld hebben toen ons zoontje in het Sophia terecht kwam naar boven, zo'n angst meteen weer... Nu we er een nachtje over geslapen hebben voel ik me alweer wat geruster...

Als de gyn reden zou zien voor zorg zou ze me nog wel een keer vaker willen zien, verder onderzoeken of een vruchtwaterpunctie adviseren (en daar ziet ze nu geen reden toe).

Zwangerschappen met een SUA lopen vaak in het laatste trimester een groeiachterstand op. Ook komt een vroeggeboorte wat vaker voor, maar als ze zo mooi door zal blijven groeien als ze nu doet zal ze bij geboorte rond de 3190 gram wegen. Laten we daar nu maar op hopen!
 
Jeetje wat een onzekerheid eerst zeg. Kan me voorstellen dat er allerlei scenario's door je hoofd spoken. Gelukkig ging de kleine goed haar best doen de tweede keer om jullie gerust te stellen!

 
Jemig, wat een verhaal meis!! Kan me voorstellen dat je dat niet in de koude kleren gaat zitten, helemaal met jullie voorgeschiedenis. Dus kan me voorstellen dat de oplichting des te groter was dat het hartje goed is. En zoals je zelf al aangeeft, als ze zich zorgen zouden maken voor nu zou ze wel aan de bel trekken. Zij was ook op de hoogte van jullie hele verhaal toch?
Wel zou ik je adviseren aan het eind vd zw.schap meer meetmomenten in te bouwen dan 1 groeiecho. Dat is maar een momentopname en zegt eigenlijk niet zoveel (weet ik weer uit mijn ervaring). Laat je tegen die tijd lekker elke week of om de week checken, dan kunnen ze je meisje beter monitoren.
Liefs
 
Hi Blondie,

De gyn was voorafgaand aan de afspraak niet op de hoogte van onze voorgeschiedenis, wij staan daar immers niet onder controle maar hadden het wel zelf verteld aan het begin van het gesprek.

Intussen zijn we ook weer bij de verloskundige geweest. We houden het voorlopig gewoon op iedere 2 weken controle harttonen en groei d.m.v. voelen op mijn buik. En extra groeiecho's met 30 en 34 weken en daarna weer verder plannen.

Intussen is ons meisje steeds actiever geworden, heerlijk veel beweeglijkheid hier op ieder moment van de dag en dat geeft me een heel goed gevoel!

Mocht ik in de tussentijd minder actie in mijn buik voelen, of twijfelen ofzo mag ik altijd het spoednummer bellen. Komen ze desnoods bij me aan huis met de doptone of het draagbare echo apparaat. Ik ben wel blij met onze verloskundige praktijk, ze denken zo met ons mee!

Liefs!
 
Terug
Bovenaan