20 weken echo

Olla!
Vandaag officieel 20 weken. Gister een super fijne 20 weken echo gehad. M’n kleine man scoort op alles bovengemiddeld ?. Waarvan zijn benen op 97% zit, dus hele langeeee benen hihi. Verder duimt ie, als z’n moeder en is hij mega beweeglijk. Soms zo erg dat ik maagzuur ervan krijg?

Nog meer positieve verhaaltjes?
Hoe voel je je nu? Mentaal en fysiek.
Kwaaltjes minder?
Voel je je kind al bewegen?
 
Gefeliciteerd met de goede echo!
Wij hadden vorige week de 20 weken echo, en zo beweeglijk als normaal, zo rustig was het nu. Met het hoofd heel laag verstopt, waardoor de echoscopist geen goede profielfoto kon maken. Maar verder zag het er goed uit, ook hier lange benen (heb dr niet over percentages gehoord), alleen nog een lage placenta. Wij wilden het geslacht ook meteen weten en krijgen een jongetje! En nu over de helft van de zwangerschap, merk ik ineens dat het heel hard gaat groeien. Ben benieuwd hoe snel dat blijft gaan! Hebben jullie dat ook?
Groetjes
 
@JSDB.
Hier word ik vrolijk van. Boy season ?.Jaaa mn baby was ook errrrrg rustig bij de echo terwijl hij normaal een hele acrobaat ??. Super herkenbaar. Hij lag ook met zijn gezicht maar mijn rug toe dus we moesten een ‘m ff “irriteren” voor een goede profiel haha.
Ik merk nu ook echt een buikje bij mij. En dat ‘t steeds meer in de weg gaat zitten. Bij jou ook?
Verder alles goed qua gezondheid met je?
Wat houdt een lage placenta in als ik vragen mag?
 
Je hoort het zooo veel nu, hoor echt alleen maar jongetjes ?
Bij mij probeerde ze inderdaad ook het een en ander om 'm in een andere positie te krijgen. Even op mijn ene zij, dan weer op de andere, kreeg een kussen onder mijn rug (wat echt heel oncomfortabel was en waar ik de rest van de dag helaas nog last van had). Maar hij wou echt niet verplaatsen. Ik mag gelukkig nog wel terug komen om even tussendoor te proberen wel een goede foto te maken. Dat de placenta laag ligt betekent dat die te dicht bij de baarmoedermond en eventueel zelfs deels erover heen ligt. Ze zeggen dat het bij heel veel zwangerschappen voorkomt en dat het eigenlijk vanzelf omhoog gaat schuiven. Maar gebeurt dat niet dan kan het letterlijk als blokkade voor de uitgang gaan liggen met de bevalling. Dus dat moeten we niet hebben, maar heb er vertrouwen in dat het gewoon goed komt!
Ik heb nog niet echt het idee dat het in de weg gaat zitten, maar over 2 weken mag ik weer aan het werk en ben heel benieuwd hoe het dan gaat zijn.
 
@JSDB

Oh! Nu snap ik waarom ze me zei dat de ligging van mijn placenta goed was, ligt ver van de uitgang.

Nee we hopen op het beste! Komt sowieso goed met jou! Maar wat gebeurd er in een situatie als het niet vanzelf schuift? Moet de persoon dan een keizersnee of? (Mn eerste zwangerschap dus vind dit soort dingen echt interessant)

En heb je wel weer zin om aan het werk te gaan? De eerste 4 maanden was ik echt te beroerd om te werken maar ging toch, nu eindelijk lekker in mn vel. Dus werken is ook echt prima nu
 
Terug
Bovenaan