20 weken echo

Hoihoi. Ik moet het even van me af schrijven. Wij hebben een zwangerschap gekregen via iui. En het ziekenhuis houdt de iui datum aan. Vandaag de 20 weken echo gehad, wat officieel 19 weken en 3 dagen is als we de uitgerekende datum aan houden. Het kindje ziet er gezond en goed uit alles was prima te zien alleen was alles te klein en worden we nu door gestuurd naar het Erasmus in Rotterdam. De echoscopist zei dat ze geen zorgen maakte maar denkt dat we niet het termijn zijn wat we moeten zijn. En ben nu wel beetje aan het stressen.

Ik snap dat er best veel gedachten door je heen gaan, wanneer je dat te horen krijgt.

Is dit bij de eerdere echo's nooit benoemd? Bij 7 of 12 weken? Normaal wordt dan al de uitgerekende datum gecontroleerd, omdat later de groei kan gaan afwijken van het gemiddelde.

Ik hoop dat jullie snel meer duidelijkheid krijgen bij het Erasmus.

Beste ZeelandIUI,

ik snap dat je geschrokken bent. Ik denk dat als de echoscopiste aangeeft dat ze jullie doorstuurt om te checken in wat voor termijn jullie zitten en zijzelf zich geen zorgen maakt om de gezondheid van het kindje, je haar daarin moet vertrouwen. Ik kan me niet voorstellen dat als zij twijfelt of het wel goed gaat of niet, dat ze dan wel tegen jullie gaat zeggen dat ze zich geen zorgen maakt. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Ik heb zelf geen soortgelijke ervaring gehad tijdens mijn zwangerschap dus ik kan je helaas daar niet mee helpen. Stel je bent dit aan het lezen en je herkent jezelf in dit verhaal en je wilt je verhaal, ervaringen of misschien wel tips/advies delen, zou dit zo ontzettend fijn zijn! Het is een kleine moeite met een grote (positieve) impact!

Ik heb nog even voor je gekeken op Oudersvannu.nl over de 20 weken echo. Ik heb het volgende gevonden waar je mogelijk nog iets aan kunt hebben:
dit artikel is medisch beoordeeld door gynaecoloog Koen Deurloo

Groetjes Jetske

Terug
Bovenaan