20 weken echo

A

Anoniem

Guest
hi meiden,

We hebben vandaag onze screeningsecho gehad in het ziekenhuis en alle organen ed zijn gelukkig goed. Alleen was er 1 maar. De navelstreng bevat 2 aders ipv 3...Dit betekent dat de baby een mogelijke nierafwijking kan hebben. Gelukkig waren er wel 2 niertjes aanwezig en functioneerden ze goed.
Zijn er meiden die deze afwijking herkennen en ons iets meer kunnen vertellen hierover??? (en ons kunnen geruststellen...)

thx
gr
Marielle
20w

Hoi,

Wat vervelend voor je.
Ik heb er zelf geen ervaring mee,
misschien dat anderen je kunnen helpen.
Succes verder.

xx Syrah

Hoi Marielle..

Mijn derde dochter is geboren met twee vaten in haar navelstreng... we moesten toen ze vier weken was naar het ziekenhuis om een echo te maken om te zien of ze wel twee nieren had en of die dan ook goed werkten... Alles was prima in orde.. Ik ben nu 21 weken zwanger van mijn vierde kindje en heb aangegeven dat de vorige dit had.. dit gaf geen aanleiding tot verder echo onderzoek bij dit kindje omdat het niet erfelijk was volgens de vk..
Ik heb zelf ook gevraagd of ik een 20 weken echo kon krijgen.. eerst vertelden ze me dat ik dan mijn verzekering moest bellen of dit wel vergoed werd.. toen ik aangaf dat Agis deze echo vergoedde en ik als medische indicatie heb dat ik 36 ben zeiden ze toch dat ik geen medische reden had om hier voor in aanmerking te komen.. ik moest maar een pretecho laten maken.. Hoe is dat bij jou gegaan dan? Ben ik wel benieuwd naar..

Groetjes Bats

quote: batsertje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-01-2006 21:39:08'));

Hoi Marielle..

Mijn derde dochter is geboren met twee vaten in haar navelstreng... we moesten toen ze vier weken was naar het ziekenhuis om een echo te maken om te zien of ze wel twee nieren had en of die dan ook goed werkten... Alles was prima in orde.. Ik ben nu 21 weken zwanger van mijn vierde kindje en heb aangegeven dat de vorige dit had.. dit gaf geen aanleiding tot verder echo onderzoek bij dit kindje omdat het niet erfelijk was volgens de vk..
Ik heb zelf ook gevraagd of ik een 20 weken echo kon krijgen.. eerst vertelden ze me dat ik dan mijn verzekering moest bellen of dit wel vergoed werd.. toen ik aangaf dat Agis deze echo vergoedde en ik als medische indicatie heb dat ik 36 ben zeiden ze toch dat ik geen medische reden had om hier voor in aanmerking te komen.. ik moest maar een pretecho laten maken.. Hoe is dat bij jou gegaan dan? Ben ik wel benieuwd naar..

Groetjes Bats

Wat fijn dat bij je dochter alles goed was, dat geeft ons weer hoop!
Over die verzekring heb ik een stuk geschreven onder het kopje 20 weken echo wel of niet  vergoedt!

Marielle

Terug
Bovenaan