20 weken ECHO??

A

Anoniem

Guest
Welke vrouwen willen praten over hun ervaringen met de 20-weken echo? Ik

ben journalist en ik ben erg benieuwd hoe vrouwen zo'n echo na 20 weken zwangerschap beleven.

Hoe vond je het om je kindje te zien? Waarom wilde je zo'n echo laten
doen? Hoe ben je op de echo voorbereid? Wees niet bang: je reactie komt
zeker niet zomaar in een reportage!

hallo

laten we eerst zeggen de 20 weken echo is echt heel belangrijk.
bij mijn tweede zoon kreeg ik met 18 weken een echo en toen zeiden ze het is aan de kleine kant dus je moet nog meer rust houden. waar ik op zei NOG MEER!
ja en over twee weken naar het ziekenhuis gaan of het kindje gegroeid is dus bij 20 weken kreeg ik een echo in het ziekenhuis en daar bleek onze zoon een open ruggetje te hebben wat ze bij 18 weken nog niet zagen.
dus daarom is een twintig weken echo heel belangrijk vindt ik.

suc 6 ik hoop dat je nog meer reactie krijgt

groetjes monique

Ik ben eigenlijk wel benieuwd voordat ik reageer wat voor journalist je bent en vanuit wat je dit aan het onderzoeken bent? Lijkt me het minste wat je ons even kunt mededelen, want iedereen kan natuurlijk roepen dat hij of zij journalist is.

groetjes Danique
31w3d

ik vind dat de vorige spreekster wel gelijk heeft. Ik wil ook wel horen wat je  precies wil  weten en waar je het voor gaat gebruiken.

Daarnaast zou ik het handig vinden als je erbij vermeld hoe je te bereiken bent (telefoonnummer bijvoorbeeld). Ik heb namelijk niet zo veel zin om een lang verhaal te typen, dan praat  ik liever aan de telefoon en bovendien kan jij dan ook meteen wedervragen stellen.

Ik kan natuurlijk wel kort vertellen dat ik die 20 weken echo niet zo nodig vond (was bang voor slecht nieuws, "kop in het zand strategie") maar het was erg leuk, vooral omdat er geen slecht nieuws was.

groeten,
Janneke

Ik ben het er wel mee eens, ik heb maandag mijn 20 weken echo en wil best ( denk ik nu tenminste) er over vertellen maar waar is het voor eigenlijk?
groetjes!

BIj de 20 weken echo zagen mijn man en ik ons babytje voor het eerst ahw 'compleet' De echo duurt even en dus zie je het kindje bewegen en daardoor vormt zich een beeld van het karaktertje. Die van ons werd een karate-kid in onze ogen - en maar trappen met die lange benen en zijn armpje lag op het koppie met een krabbelend handje - heeft het van zijn/haar opa. Het gezichtje was te zien.
Dus voordeel 1: je krijgt een band met je kind en vormt je een eerste beeld van zijn/haar karaktertje en uiterlijk.

Wat we niet wilden weten was het geslacht en dat was ook nog niet te zien.

Maar we deden het natuurlijk in de eerste plaats om te kijken of de basisdingen goed zaten. Navelstreng met genoeg vaten, rug en verhemelte en schedel dicht, niertjes aan het werk, afmetingen en dwarsdoorsnedes ok, vingers, tenen, benen en armen gegroeid etc etc.

Het geeft enorm veel rust, en dat is voordeel 2, als je weet dat alles daar binnen goed gaat, je moet immers nog 20 weken.

Tot slot overspoelde me tijdens de echo zo'n gevoel van trots voor dit kindje, ik wist opeens wat moedergevoel en moedertrots was, en niet omdat het zijn/haar zwemdiploma, balletvoorstelling oid had gehaald, maar omdat de baby zo mooi groeide en het zo goed deed.
Plus dat ik apetrots was op mijn eigen lichaam dat zo'n gunstig klimaat schiep voor die kleine.
Dus voordeel 3 is dat de echo je helpt in de groei naar het moederschap.

Voor ons was dit dus een heel belangrijke echo, veel belangrijker nog dan de termijn echo, hoe mooi dat ook was.

Martine

Terug
Bovenaan