20 weken-echo

A

Anoniem

Guest
Mijn verloskundigen doen geen 20 weken-echo, omdat ze de juiste echo-apparatuur hiervoor niet hebben.
Zijn er meer waarbij dit het geval is?
En wat houdt dit eigenlijk precies  in, zo'n 20 weken-echo

Marieke

hoi hoi ik loop bij de gyn dus weet niet van een verloskundige ik weet wel dat een 20 weeken echo heel belangrijk is dan gaan ze kijken of het kindje goed is en ales meeten en of er geen afwijkingen zijn dus ales naar kijken marieke liefs jolanda

hoi marieke,

ze gaan kijken of het kindje geen openruggetje etc heeft en of hartje en levertje etc goed werken, en ze meten inderdaad van alles.

je kunt anders misschien ook naar een ziekenhuis voor de 20weken echo, dat doe ik ook. ik heb hem maandag, vind het wel spannend hoor, ik hoop dat alles goed is met mijn babietje!

Hoi hoi,

mijn vk kan ook zelf niet de 20 weken echo doen en nu moet ik dus een afspraak maken bij een ziekenhuis. Doe dat wel optijd want ze zitten zo vol een week of 5 vantevoren bellen is geen overbodige luxe.
Er wordt met die echo heel goed naar je kleintje gekeken of alles erop en eraan zit, ze kunnen onder andere ook zien of het hart goed is of het een openruggetje heeft etc.
In principe krijg je maar 1 echo vergoed, check even of je die 20 weken echo ook vergoed krijgt. Per 2007 wordt die wel standaard vergoed, maar bij mij nu alleen als er een medische indicatie is anders moet ik het zelf betalen.

Liefs,

Hoi hoi,

wat ik vertelde in mijn vorige berichtje is niet waar. Sorry.
Heb het nog even gecheckt op de site www.knov.nl  
Dit stond er oa:

Altijd verzekerd voor verloskundige zorg en kraamzorg
Omdat verloskundige zorg en kraamzorg in het verplichte basispakket zijn opgenomen betekent  het nieuwe stelsel voor (aanstaande) zwangeren dat zij  volledig verzekerd zullen zijn voor deze zorg. Dit geldt ook voor het  Structurele Echo Onderzoek  rond de 20 weken zwangerschap.
Al moet je dan wel naar een gecontracteerde zorgverlener.

Liefs,

Terug
Bovenaan