20 weken echo

A

Anoniem

Guest
Wij willen graag, wanneer mogelijk natuurlijk, het geslacht van ons kindje weten. Nu gingen wij er een beetje vanuit dat dit tijdens de 20 weken echo gaat gebeuren. maar nu lees ik net dat het centrum waar ik heen moet alleen kijkt naar afwijkingen en niet naar geslacht.  

Hoe zit dat bij jullie? En zouden ze echt niet willen of kunnen kijken? Want dan zou je dus een pretecho moeten maken om het te weten te komen?

Hoi Weeke,
In princiepe is een 20 weken echo natuurlijk om te kijken of het kindje helemaal ok is.. Maar, ik heb nog nooit gehoord dat ze niet naar het geslacht kijken, mist de ouders het niet willen weten natuurlijk!!!
Succes!

Hoi Weekee,

In eerste instantie gaat de 20 weken echo natuurlijk ook over het feit of je kindje geen afwijkingen heeft ja of nee. Maar het is voor de gyneacoloog/verloskundige een kleine moeite om even tussen de beentjes te kijken. Die mensen zien het bijna gelijk in 1 oogopslag, dus het is een minuutje werk, nou dat lijkt mij geen probleem. Ik zou het gewoon vragen en gaan ze moeilijk doen zou ik dat erg kinderachtig vinden en ik kan het mij ook haast niet voorstellen. Iedereen weet tegenwoordig met de 20 weken echo wat het geslacht van de baby is (als je het wilt weten tenminste).

Succes ermee, ennuh.......................gewoon vragen hoor.

Petra

he weekee, nog bekent van het zwanger worden forum.
bij onze 20 weken echo zij ze dat alles gelukkig goed was, en vroeg   ik of ze ook gezien had wat het werd zij zei toen nee, maar ik wil gerust ff kijken dus dat deed ze toen , alleen zo makkelijk als Petra zegt zo ging dat bij ons niet hij/zij lag er niet heel gunstig voor maar ze schatte voor 90% een....nou heb ik v/d week nog een echo gehad en het zelfde verhaal , nou mocht ik een dag later terug komen en toen kreeg ik de 99%

liefs maggi

dag meiden, bedankt voor de snelle reacties en ja Maggi, tuurlijk ken ik je nog

Ik weet dat de 20 weken echo in eerste instantie is voor het "opsporen" van afwijkingen (die je niet hoopt te vinden). En dat is ook het meest belangrijke natuurlijk. Ook houden we er sterk rekening mee, dat ons babietje niet altijd even "goed' op de echo kan komen en dus misschien helemaal niets...of weinig te zien is. maar dat zinnetje in het boekje dat we kregen vond ik zo definitief. En ja, dat zou ik nou ook erg kinderachtig vinden.

Ik ga het dus ook maar gewoon vragen. Nee heb ik, ja kan ik krijgen toch? Thanks!

Ha Weekee,

Wij hebben bij ons laatste bezoek aan de vk een foldertje meegekregen over de medische echo, wat ze zoal gaan bekijken en daar stond ook bij dat eventueel
het gelacht gezien kon worden.Dit was gewoon een folder van het ziekenhuis dus.
Ze zullen wel vragen of je het wilt weten, zo ja kunnen ze met een gerust hart alles uitleggen zonder dat jullie per ongeluk zelf zouden zien wat het wordt (tenminste zo legden ze het in het zh uit aan mijn schoonzusje) en anders meteen aangeven zodra je op die bank ligt haha Spannend he? Wanneer hebben jullie de 20 weken echo?
ik over precies 5 weken!

liefs daantje

ps onder welke naam sta je op de hyves? Ben jij diegene met die mooie
foto in Londen?

One 20 weken echo is 14 juli (op onze trouwdag).

Ach nou zie je...het is zo verschillend. Ik moet maar gewoon vragen, wanneer ze er zelf niet over beginnen.

En ja! Dat ben ik!

Ha Weekee, dan weet jij het als het goed is al eerder dan ik, wij mogen
de 18e juli, kan echt niet wachten hoor haha ben altijd al zo ongeduldig geweest,
maar eerst hebben we twee weken vakantie vanaf vanavond dus daarna nog 3 weken pffffffffffffffff. Leuk om gezichten bij de namen te zien op hyves!!!!
Misschien dat ik de komende tijd wat minder aanwezig ben dus vanwege vakantie, maar probeer toch af en toe even te komen kijken.

liefs Daantje

Terug
Bovenaan