20 weken echo

hallo, ik heb vanmorgen mijn 20 weken echo gehad. ik keek er ontzettend naar uit, had er zin in en was eigenlijk nauwelijks zenuwachtig.

het viel dus ontzettend tegen. Doordat mijn placenta tegen de voorwand van mijn buik zit, kon ze nauwlijks wat zien op de echo. Ze heeft o.a. het aangezicht, thorax en hartje niet kunnen beoordelen.
Daarbij komt ook nog dat de 'achterhoorn' (hersen ventrikel) te groot is. niet veel ( mag 10.00mm en was 10.02mm), maar groot genoeg om mij door te sturen naar rotterdam, dijkzicht ziekenhuis.

eigenlijk was het een en al ellende dus, tenminste zo voelt het.
donderdag 3 april kan ik pas terecht in rotterdam, ik hoop dat de tijd een beetje snel gaat.

Hopelijk valt het allemaal erg mee en is alles gewoon goed.

groetjes an

Hallo Annie83,

Wat ellendig voor je!
Ik ben van het forum van september, maar ik las je stukje.
Wat kan die vergroting inhouden dan?
Je moet het maar positief bekijken allemaal, dat is het beste voor jou en je kindje.

Gr,
Sonja576

He Annie,

Wat vervelend voor je! Al is er niets aan de hand, ik begrijp hoe je je voelt. Bij ons ging het bijna niet door, door een computer storing, terwijl ik zo zenuwachtig was en er zo naar uit had gekeken! Dat over de hersentjes, ons kindje had ook een opening (vocht) in de hersentjes van 6, nogwat. De arts zei dat het niet noemenswaardig was. Later legde de verloskundige uit dat het vaak gebeurd dat kindjes met 20 weken nog vocht in de hersentjes hebben, maar dat dat een paar weken later weg is. Ik hoop dat dit je een beetje gerust stelt! Ze nemen natuurlijk nooit een risico, dus maar goed dat je doorgestuurd bent, jammer dat het dan weer een week wachten is! Wat is trouwens een thorax? Daar heb ik nog nooit va gehoord.
Sterkte volgende week, zal voor je duimen!
Groetjes Nanna

hoi Nanna, wel fijn om te horen dat t gewoon best kan, dat vocht in de hersenen met 20 weken.
Ik heb op internet de rottigste dingen gelezen die er kunnen gebeuren, maar daar ben ik maar mee gestopt.

De thorax is het borstbeen, middenrif zeg maar.

Ik doe mijn best om me zo weinig mogelijk zorgen te maken, maar dat is makkelijker gezegd als gedaan.

groetjes an

Hoi Annie,

Wat vervelend zeg dat het zo is gegaan. Ik ben ook doorgestuurd na een 20 weken echo, die hadden we vrijdag. wordt maandag als het goed is gebeld om te horen wanneer we naar het ziekenhuis kunnen. Heb er dit   weekend met verschillende mensen over gehad. Veel zeiden dat de apparatuur in het ziekenhuis veel beter is, ook mensen die er verstand van hebben. waarschijnlijk kunnen ze daar wel zien, wat nu niet is gelukt. En checken of de waarneming van deze echoscopist wel klopt. want als ze de rest niet konden zien, dan klopt dit misschien ook wel niet.

En lezen op internet moet je echt niet doen. zeker niet voordat je een duidelijke dignose hebt. je leest namelijk alleen maar de ellende verhalen, want als er niets aan de hand bleek te zijn is dat niet 'interessant'  
. niet meer doen hoor, je maakt je alleen maar nog meer zorgen

Anne

Hoi Annie,

Da's dan zeker niet leuk! Hoe was de echo afgelopen donderdag? Hebben ze alles beter kunnen bekijken? En wat is de uitslag?

Liefs,
Leeuwtje

hallo iedereen,

er was dus helemaal niks aan de hand...
de waarde van het hersenventrikel was bij deze echo gewoon goed!!
we waren ontzettend opgelucht toen we het hoorden!

Verder hebben we ontzettend genoten van deze 20 weken echo, ik heb ruim een uur op dat bed gelegen. de echoscopiste was ook heel erg aardig en heeft alles heel erg goed kunnen bekijken!

Ik heb me ontzettend zorgen gemaakt vorige week, voor niks achteraf. Ik weet niet of ik tijdens een eventuele volgende zwangerschap zal   kiezen voor die 20 weken echo, want dit was echt niet leuk.

groetjes an

Terug
Bovenaan