20 weken echo..

Hallo mede zwangeren.

Het begint volgens mij al bij iedereen op te schieten met de 20 weken echo's. Ook wij hebben de 20 weken echo vandaag gekregen. Alles was helemaal goed en als het goed is, is nu het geslacht bekend. Alhoewel ze niet helemaal zeker was.
Het maakte mij echt niets uit, het is nu alleen heel leuk dat je er al echt een naam aan kan geven. We zijn benieuwd of het uit komt..
Afgezien dat het allemaal goed was (wat uiteraard het belangrijkste was..!) verliep de echo niet zo gezellig. De echoscopiste had een vrouw bij zich, mogelijk een stagair of zoiets, ze werd niet eens behoorlijk geintroduceerd. En ze bleven maar met elkaar ouwehoeren hoe de computer enzo werkte.
Ik had echt het idee dat ze mij niet eens heeft gezien, afgezien van mijn buik dan!
Maar goed, ik zit met de verloskundigen ergens anders, blij toe.

Nu lekker over de helft en gaan we aan de nieuwe kamer van onze oudste beginnen, want die gaat straks verhuizen. Heerlijk, lekker nieuwe dingen uitzoeken.

Groetjes Mamajo. (20 weken +3)

Wat jammer joh!
Wat hoor je dat toch vaak!
Je verheugd je zo op en dan valt het tegen.
Misschien kun je nog een pretecho laten doen? Om je gevoel wat beter te laten worden? Want deze ervaringen zijn zonde!

Liefs Rimke

Hoi Rimke,

Bedankt voor je reactie. Het is inderdaad jammer, maar na die echo hadden we alletwee van .. voor ons ook geen pretecho meer. Het is goed zo. Kindje is op het eerste gezicht gezond, we weten waarschijnlijk wat het wordt. Het zij zo. De volgende () keer beter (?!).

Ik was in ieder geval voorbereid, want ik had al van meer zwangere gehoord dat diegene op zijn zacht gezegd niet zo leuk is. Nu... dat kwam dus uit! Met de verloskundige erover gehad en die had ook al meer negatieve verhalen van haar gehoord, dus het lag gelukkig niet aan mij.

Nu lekker genieten van het schoppen van de kleine!

Groetjes Mamajo.

Wat een nuchtere kijk op de zaak! Je hebt natuurlijk ook helemaal gelijk, je verandert er geen moer aan...........maar jammer vind ik het wel voor jullie!

Ga lekker genieten van je spartelende frummel, doe ik ook!!!

Liefs Rimke

Hoi Mamajo
Wat jammer, maar goed hoe je het opvangt. Wij hadden de 20 weken echo in de VU in Amsterdam, met een man! Of een jongenman eigenlijk. Heel grappig, hij was heel gezellig en relaxed. Hij vond 't alleen een beetje vreemd toen mijn vriend teleurgesteld reageerde toen hij trots vertelde; je krijgt een zoon! Mijn vriend wilde namelijk zo graag een dochter! Haha, dat schijnt niet veel voor te komen.
Ik weet niet waar je woont, maar in Amsterdam Noord zit een Echo centrum, daar gaan wij begin mei heen voor de pret echo. De arts daar is dokter Papa (hoe toepasselijk) en hij is arts. Hij schijnt echt geweldig te zijn, ik hoor alleen maar positieve dingen over hem. Mijn beste vriendin is er 3 jaar geleden geweest en op de DVD klinkt hij heel aardig en hij is medisch onderlegd dus kan ook echt iets vertellen.
http://www.echocentrumamsterdam.nl/
Misschien bedenk je je nog ;-)
Groetjes Nanna

Hoi Nanna,

Bedankt voor de tip, maar we wonen vlak bij Hoorn, dus een beetje ver.
Ik heb echter een vriendin die echo's maakt, niet van baby's, maar van iets anders.. Ik ben ook bij haar geweest met 14 weken en dat was heel leuk, ondanks dat zij verder weinig over de baby kon vertellen. Het lukte toen niet om op dvd te zetten, maar ze zei gisteren dat ze er achter is gekomen, hoe het moest, dus  ik denk dat ik toch bij haar nog even langs ga.
Ik wil alleen niet dat zij te weten komt welk geslacht de baby is. Maar bij een andere vriendin, die veel verder was, heeft ze het ook niet gezien. Dus ik denk dat ik bij haar nog even langs ga.
Altijd handig, zulke vriendinnen ha, ha.

rimke en Nanna bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Mamajo.

Hoi Mamajo,

Ik herken je verhaal wel een beetje. Ik zit had mijn echo ook bij het echocentrum van Hoorn en de echomevrouw ging als een speer over mijn buik. Ze zat een beetje in zichzelf te mompelen en was gewoon niet zo vriendelijk. Het enige aardige dat ze wel deed, was om onze echo toch op DVD te zetten, terwijl ze dat niet meer doen bij Eva van Hoorn.
Omdat we toch wel wilden weten of we een jongen of een meisje krijgen, zijn we 2 wk geleden (ben nu 24 wk) naar 3d4u geweest voor een echo. Dat was echt leuk. Een superleuke meid, we hebben echt onwijs gelachen daar en ze nam echt de tijd om alles uit te leggen over de baby.
Ik kan het je zeker aanraden!

zwanger ze!

Terug
Bovenaan