20 weken echo

Hi,

Ben vandaag 19 weken 4 dagen en heb vanmorgen de echo gehad. Euforie zou je denken.... Nou nee. Niet dat het slecht is, laat ik dat voorop stellen. Maar hoe het ging...

Ze was maar aan het zeuren over de slecht beeldkwaliteit en dat mijn buik niet echt goed de echo toelaat. En dat ze niet alles goed kon zien, bla bla bla.

Maar dan wel zeggen dat het toch wel goed is. Hoe kan je dat weten als je het niet goed kan zien? Ik ging heel down naar huis. Niet dat ik denk dat er iets mis is, maar het was ook niet leuk. En het geslacht was ze ook zo onzeker over dat ze niet eens een uitspraak in welke richting dan ook wilde doen, terwijl wij het juist heel graag willen weten!

Gelukkig doe ik mee aan een onderzoek aan de Fontys Hogeschool en krijg ik a.s. vrijdag nog een echo. Voor mij een herkansing en ik hoop dat ze dan duidelijkere beelden krijgen. Ik weet niet in hoeverre ze dan ook naar het hartje, de nieren, het ruggetje en zo kijken... ik hoop dat ze alles onderzoeken. En dan hoop ik dat ze ook het geslacht kunnen zien....

Nee, ik ben vandaag echt in een mineurstemming. het is dat ik geen kindje meer wil, na deze, anders liet ik de echo waarschijnlijk niet eens meer doen!

Gr. Tamara.

Hai Tamara,

Wat een domper voor je! Erg raar dat ze zo tegen je praatte het is toch logisch dat je alles zeker wilt weten. Was je bij het echocentrum of ziekenhuis? Bij mij zeiden ze namelijk in het echocentrum dat als ze het niet goed konden zien dat ze me zouden doorverwijzen naar het ziekenhuis daar hebben ze sterkere apparaten. Misschien als je ze belt en je legt het uit hoe je je voelt dat je nog een keer tussendoor mag.
Wel heel veel succes vrijdag en rustig aan.
groetjes Susan

wij hebben vandaag ook de 20 weken echo gehad. er werd bij ons ook gezegd dat ons kindje er erg lastig voor lag. maar verder heeft ze alles kunnen zien maar wel flink lopen duwen en glijden om te kijken of ons kindje anders ging liggen... maar helaas. ons kindje ligt helemaal onderin echt tussen m'n heupen.
maar ze zei wel dat alles goed was.

kus Feetje

He bah! Kan me voorstellen dat dat een domper was! Hopelijk hebben ze bij die school betere apperatuur.
Ik weet niet waar jij woont, maar in Gorinchem en Zundert hebben ze baby image. Een pretecho bureau, die ook medische echo's maakt.
Zij hebben echt topapperatuur staan. Hetzelfde wat ook in academische ziekenhuizen staat.
Zij kunnen werkelijk prachtige duidelijke echo's maken. (bijna) nog beter dan in een gewoon ziekenhuis.
Maar hopelijk kunnen ze het morgen al beter zien!

Groetjes Suus

Hoi Tamara,

Wat vervelend zeg. Moeten ze maar eens goede apparatuur aanschaffen.
Waar zit je ergens? Hier in Eindhoven is ook een Fontys. Kun je me meer vertellen over dat onderzoek, of is dat specifiek voor jou?

Groetjes Opaal

hey Tamara ik kan me voorstellen niet leuk is .
ik heb afspraak 31 oktober voor echo dan is de baby groot te zien maar als die niet goed ligt dan krijg we andere afspraak .
succes vrijdag
Groeten Huda

Hi,

Volgens het ziekenhuis lag het aan mijn buik, dat de echo niet goed was. Ja ik heb een stevige buik, dat klopt.

Maar....

Wat een verademing vandaag! Op de vraag of ik een lastige buik had, zeiden ze dat ik een lastige echoscopiste had gehad of dat de apparatuur niet goed was. Ze konden alles goed zien. En het geslacht? Ze waren nog geen tien minuten bezig en toen zei ze al dat ze dacht wat het werd. Later hebben we het nog 2 keer gecheckt. "ik mag geen honderd procent garantie geven, maar dit beeldt spreekt toch voor zich" was haar commentaar. Wow, wat was ik toch weer blij vandaag. Zo'n lieve mensen.

Ze zagen 1 ding waarvan ze niet zeker was op het goed was. Dus ik heb op een ander (beter) apparaat nog een extra echo gehad, door een deskundige en toen bleek alles toch goed te zijn. Wat een opluchting zeg!

Trouwens, we krijgen een dochter. De grote wens van onze zoon, want die roept steeds: zusje. Hij had toch gelijk, haha.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan