20 weken echo

Hallo,

Nou ik mocht vandaag dan ook eindelijk!
Met de baby was alles goed. Hij/zij had twee duimen in de lucht dus dat moet een goed teken zijn :)
Verder ligt de placenta tegen de uitgang aan wat de bloedingen goed kan verklaren. Verder zit waarschijnlijk de navelstreng niet aangesloten op de gebruikelijke manier. Aan de zijkant ipv het midden en loopt hij daardoor ook voor de baarmoedermond lands qat mogelijk ook iets met de bloedingen te maken kan hebben. In mijn baarmoeder was op de echo ook een soort blauwe plek te zien doorkijken bloedingen. Met 30 weken krijg ik in het ziekenhuis weer een echo (kreeg ik al omdat ik zelf een dubbel systeem in mijn nieren en urinewegen heb, kijken of beeb gewoon 2 nieren en urinewegen heeft ipv 3) maar dan gaan ze ook kijken of de situatie mbt placenta/navelstreng is veranderd. Zo niet word t eenkeizersnede ivm te groot rrisico op veel bloedverlies bij de bevalling.
Verder opdracht gekregen om t vooral rustig aan te doen om baby te laten zitten waar ie zit. omdat t natuurlijk pas vanaf de 28e week levensvatbaar is.
Maar met de baby is alles goed dus daar zijn we heel blij mee.

Pff wat een verhaal zeg.. Spannend blijft het dus.
Fijn dat het met je kindje goed is.
Ik heb trouwens geleerd dat een kind bij 26 weken al levensvatbaar is. Absoluut niet de ideale situatie natuurlijk.
Ik zou ook rustig aan doen en ik hoop voor je dat de bloedingen dan uitblijven!

Jeetje, je blijft t spannend houden. Gelukkig nog steeds alles goed met de baby.
Hou je daar maar aan vast.

Stop je nu met werken? Of niet?
En is dit je eerste? Nee toch? Hoe doe je t dan met je zorg voor de ander? Of vergis ik me nu?

Ik dacht trouwens ook dat het met 26 weken levensvatbaar was. Of dat ze iig vanaf die grens t kindje medisch in leven proberen te houden mocht t geboren worden.

Fijn dat met de beeb alles goed is, in ieder geval. Hopelijk kan de kleine zo lang mogelijk binnen blijven! Volgens mij is de grens idd rond de 26 weken, wat mama3007 zegt.

Wel vervelend dat het toch vrij complexe situatie is, maar lijkt me ergens ook wel prettig om te weten wat de oorzaak is en dat het vooral niet de kleine mup is! Succes met rustig aan doen (ben er zelf geen geld in...)

Terug
Bovenaan