20 WEKEN EN VEEL BRAKEN

A

Anoniem

Guest
HALLO MEIDEN

wie van jullie heeft ook zo`n last van braken later in de zwangerschap.
ik ben de eerste 3 maanden wel wat misselijk geweest maar vanaf de 17 de week geef ik iedere dag een paar keer over.
ik moest van de verloskundige naar de huisarts om medicijnen te halen voor de misselijkheid omdat ik in een maand 4 kilo was afgevallen.
nu gaat het wat beter maar geef toch nog 3 x per dag veel over.
ik mag van de huisarts en de verloskundige niet meer werken en voledige rust houden anders heb ik kans om opgenomen te worden.
mijn bazin was hier niet blij mee en praate mij een schuldgevoel aan.
ik werk in de zorg en daar kunnen ze toch geen overgevende mensen gebruiken die zo slap zijn dat ze niet eens meer op de benen kunnen staan.
ik ben er echt ziek van.
wie heeft deze ervaring nog meer of wie heeft er een tip

veel liefs sandra

Hey Sandra,

Wat ontzettend vervelend! Ik heb helaas geen tips of advies voor je, maar ik leef wel met je mee. Want volgens mij voel je je al beroerd genoeg, zonder dat je werkgever dan ook nog eens gaat zeuren. Bij deze dus een hart onder de riem, doe vooral wat voor jou en je kindje goed is, dat is toch het allerbelangrijkst.

Sterkte en ik hoop dat je je gauw beter gaat voelen.

Groetjes, Lotte

Hoihoi,
Ik werk ook in de zorg. Vanaf het begin moest ik erg veel spugen. Viel 6 kilo af.
Verloskundige adviseerde met 13 weken minder te gaan werken en moet echt zeggen dat dat werkt, kom nu weer aan en ben alleen misselijk en (bijna)niet meer spugen!!
Eerst 50% in de ziektewet en nu nog maar 25% in de ziektewet. Nu gaat het helaas weer iets minder. Ben nu bijna 23 weken zwanger.
's middags doe ik een middagdutje en probeer kleine maaltijdjes te nemen en ga op tijd naar bed, want ik slaap nog steeds slecht.
Mijn werkgever doet helemaal niet moeilijk, ondanks de zomerspits. Ik doe wat ik kan en rust regelmatig op mijn werk, dan neem ik even een boterham, een appel ofzo. Eigenlijk om de anderhalf uur. Ze kunnen beter iemand hebben dan niemand toch?
Collega's zijn ook allemaal erg lief gelukkig, want ik heb ook af en toe wel een schuld gevoel hoor.

Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.
Groetjes Daisy

HOI DEEZ

ik werk ook maar weinig.
3 nachten in de 2 weken maar de nachten zijn heel zwaar en we hebben nog geen 5 min de tijd om een boterham te eten.
overdag is geen optie voor mij omdat ik een dochtertje heb van 3 jaar waar ik voor zorg en mijn uren op aan heb gepast.
maar ik baal er wel flink van dat ik nu ook rust moet houden.
dat gaat toch niet met een kleien van 3

heel erg leif dat jullie zo lief reageren.
dat doet me al heel goed
thanks meiden xxxxxxxxxxxxxx sandra

Hoi,

Ik herken veel in je verhaal. Alleen wordt het bij mij steeds beter gelukkig.
Heb me echt ontzettend beroerd gevoeld tot en met 18 weken. Ben ook bijna in het ziekenhuis beland. Heb ook medicijnen  van de huisarts en gyneacoloog gekregen...
Helaas heb ik heel veel tips en dingen geprobeerd, maar niets wilde echt helpen. Dus ik heb ook niet "de tip" voor je. Wat bij mij op het moment heel erg helpt is een vast ritme in mijn eetpatroon. Elke ochtend hetzelfde eten en 's middags ook. Ik verwar ook maagzuur nog weleens met misselijkheid. Een rennie nemen op dat moment haalt het vervelende gevoel uit mijn keel weg.
Hoop dat jij je snel wat beter gaat voelen, leef met je mee....

Liefs Thalitha

Terug
Bovenaan