20 weken - geslacht goed te zien op echo??

Hoi dames,

Ik ben nu 20 weken zwanger en a.s. donderdag krijgen we weer een echo. Mijn vriend en ik willen allebei graag weten of het een jongetje of een meisje wordt. Is dit al duidelijk te zien met 20 weken of is de kans groot dat het nog niet te zien is? Ik hoor graag ervaringen!


groetjes,
Simone
 
Hoi,

Dat hangt er helemaal vanaf hoe je kindje ligt. De mijne lag met 25 weken compleet dubbelgevouwen, waardoor de echoscopiste geen enkel idee van het geslacht had. Het is dat ik het al wist door de punctie die ik had laten doen, maar anders had ik nog een keer terug moeten komen.

Veel plezier met de echo!

Groetjes
 
Hoi Simone,

Om medische redenen hebben wij met 19 weken een uitgebreide echo gehad. Daarop was heel duidelijk te zien dat wij een zoon zouden krijgen. De gyn was de beentjes aan het opmeten, en meneer gooide ze zo uit elkaar. Je kon dus heel goed zien dat het een knulletje was.
Veel plezier bij de echo. Denk aan een videoband!

Groetjes, Kat
 
Hay Simone,

Bij ons zoontje lieten we bij 20 weken een pretecho maken, maar de hij kon met geen mogenlijkheid zien wat het geslacht was, onze zoon lag heerlijk te slapen en wilde niet anders gaan liggen, gelukkig mochten we geheel gratid drie dagen later terug komen, toen was al na 10 seconde duidelijk te zien dat het een ventje was!

Nu ben ik weer zwanger en met 21 weken een prechecho laten maken en alles wijst er weer op dat dit ook weer een ventje is! Deze keer konden we zelf ook duidelijk zijn piemeltje en balletjes zien zitten. Het is dus echt wel afhankelijk van de positie zoals jullie kindje ligt.

Succes en ik hoop dat je het binnenkort weet!
 
Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties. Donderdag weten we meer (of niet, ha ha). Ik laat het nog wel even weten. Gelukkig krijgen we met 30 weken nog een echo, dus als ze het donderdag niet kunnen zien hebben we dan een herkansing.

groetjes,

Simone
(20 wkn & 2 dgn)
 
Hai Simone,
Ik heb even een vraagje,kan het zijn dat we elkaar kennen,je kan natuurlijk ook een andere simone zijn hahaha,maar ik dacht ik vraag het even uit nieuwsgierigheid.
Heet je hemelrijk van je achternaam?Ben je niet de simone die ik ken sorry dat ik je lastig viel dan,maar ik ben erg nieuwsgierig en ik hoop dat jullie te zien krijgen of jullie een meisje of een jongen krijgen.
Ik zelf ben nu 17 weken en 4 dagen zwanger en wij hebben vandaag over 2 weken een pretecho en wij willen ook graag weten of het jongen of een meisje is dus het zal ons benieuwen of wij het ook zullen gaan zien of niet hahaha.
Veel plezier in elk geval met jullie echo en geniet er van liefs Jennifer
 
Hoi meiden,

Weten jullie ook hoe betrouwbaar het voorspellen van het geslacht is?
Hebben net te horen gekregen dat we een jongen krijgen (we hebben al een dochter), maar ik durf nog geen leuke jongenskleertjes te gaan kopen.
Er was wel heel duidelijk een piemeltje en een balzakje te zien.De echo werd gemaakt toen ik 20 weken was.

Groetjes
 
Hallo allemaal,

Wij hebben ook een echo laten maken met 20 weken en daar bleek al in de eerste minuut dat het 100% een jongetje is. Je kon heel duidelijk een behoorlijk groot piemeltje en zijn ballen te zien.
Het ligt er inderdaad net aan hoe het kindje ligt en of je het dus duidelijk kunt zien. Er zijn wel eens vergissingen gemaakt. Soms zegt de persoon die de echo maakt dat ze niet 100% zeker is van het geslacht.

Groetjes,
Natalie (28+2)
 
Terug
Bovenaan