Hallo!
Moeilijke keuze hè?
Wij hebben er voor gekozen om ´m niet te laten doen. Ik heb het bij m ´n 1e zwangerschap ook niet laten doen en vond het nu ook niet nodig. Ik wil genieten, en wat komt dat komt. Ik heb me afgevraagd wat ik (wij) met een bepaalde uitslag zou doen. De kans dat er iets heel ernstigs is, is vrij klein, de meeste kinderen worden immers gezond geboren. Mocht er wel 'iets' zijn, dan komen we dat wel te weten bij de geboorte. Ik heb er persoonlijk geen behoefte aan om me te kunnen voorbereiden mocht er iets mis zijn. De schok zal voor ons hoe dan ook groot zijn, of we het nu te horen krijgen, of bij de geboorte. Maar dat is dus iets heel persoonlijks. Ook wordt er gezegd dat een goede uitslag niet altijd betekent dat er helemaal niets is. En andersom komt ook voor, er valt iets te zien, maar uiteindelijk blijkt het niets. Het zal wel niet heel vaak voorkomen, maar voor mij al met al genoeg redenen om de echo niet te laten doen. Wel goed trouwens dat je er zo over nadenkt, ik hoor namelijk regelmatig verhalen van zwangeren die er mee omgaan alsof het een gratis pretecho is.
Je kunt er natuurlijk ook altijd met je vk/huisarts/gyn. over van gedachten wisselen.
In ieder geval, heel veel sucecs met het maken van je keuze!!
Liefs, Mimi