20 weken screeningsecho

Hallo dames,

Ik was benieuwd jullie ook twijfelen om de 20 weken echo wel of niet te laten doen. Ik had eerst zoiets van, het is wel goed omdat er als er iets is, bepaald kan worden dat het beter is om in het ziekenhuis te bevallen, maar je loopt ook het risico op 20 weken stress als de uitslag niet goed lijkt. Maar ja dat is dan misschien ook weer je kop in het zand steken voor iets wat toch wel komt. Wat is jullie idee?

Gister trouwens weer het hartje gehoord, prachtig!!!

Groetjes Danielle

Hoi hoi!

Wij denken er juist heel anders over. Naast dat we ennnooorrrm benieuwd zijn of we een meisje of een jongetje krijgen (willen we weten) willen we ook graag weten of ons kindje helemaal gezond is. Heb eigenlijk nooit getwijfeld of ik de echo wel of niet zou doen.
31 oktober hebben we de echo al, ben dan 18 weken en 4 dagen.

Maar als jij de echo niet wil laten doen, niemand kan je toch verplichten?
Tis jouw lijf en jullie kindje, toch?

Groetjes en succes met je beslissing!
Janneke

Wij laten de 20 weken echo ook doen. niet omdat we willen weten wat het geslacht is. Maar meer om te weten of het goed met ons kindje gaat.

We wilden geen ander testen zoals bijvoorbeeld zo'n combinatietest. Omdat we niet voor de keuze willen staan of je je kindje moet houden of niet, omdat wij daarvoor niet willen kiezen.

De 20 weken echo zie ik als een extra check. De 12 weken termijnecho is ook eigenlijk een check die je doet om te kijken of het goed gaat met je kindje. Daar twijfeld niemand volgens mij over. Dan kan je toch  ook horen dat je kindje misschien een open ruggetje of een hazelip heeft .

Dan is het misschien wel 'prettig' dat je het van te voren weet. Misschien wel belangrijk dat je er dan van te voren druk over maakt, dan is de schok minder groot in je kraamtijd.

En dan zou ik er inderdaad voor kiezen om in het ziekenhuis te bevallen.

Het is volgens mij nooit leuk om te horen dat je kindje niet helemaal gezond is. Voor of na de geboorte. Succes met je keuze...

x Pamma

Ik sluit me helemaal aan bij Pamma. Ik heb precies dezelfde argumenten. Het is fijn om bij bepaalde aandoeningen voorbereid te zijn, zodat je eventueel in het ziekenhuis kunt bevallen of dat er al kan worden ingespeeld op eventuele mogelijke behandelingen vlak na de geboorte. Natuurlijk hoop ik net als iedereen op een gezond kindje, maar als er iets zou zijn is het fijn als we er op voorbereid zijn. Wij hebben overigens bewust geen andere testen laten doen,  omdat we niet voor een keuze willen staan als er alleen maar een kansberekening gegeven kan worden.  Ik zie de 20weken echo  een beetje als  iets spannends, maar vooral ook als heel erg  leuk. Je kunt uitgebreid je kindje bewonderen.

Terug
Bovenaan