20 weken, voel niets?!

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

ik ben nu 20 weken zwanger, en mn buik begint mooi te groeien, maar ik lees overal dat ik nu de baby zou moeten voelen.. maar ik voel nix! ik heb vorige week wel iets gevoeld, wist ook direct: dat is de baby! maar daarna heb ik het niet meer zo gevoeld.. het voelde alsof er van de binnenkant tegen mn buik werd geaaid.. heel kort maar voelde het goed.

nu denk ik: hmm, moet ik niet meer voelen??

hoe hebben jullie dat ervaren? tis mn eerste zwangerschap, dus weet ook nie goed wat ik dan precies moet voelen..

liefs diaan

Hoi Diaan,

Je kunt vanaf de 20e week iets voelen maar dat hoeft niet hoor.
Bij mijn eerste zwangerschap begon ik Sven ook pas echt te voelen vanaf week 22 ongeveer. Dit kwam omdat ik een voorliggende placenta had waardoor het wat langer kan duren.
Als je controles verder goed zijn, zou ik me nog niet zo'n zorgen maken.
Je kunt aan je vk vragen wanneer je het kindje echt dagelijks moet gaan voelen want dat weet ik niet meer precies vanaf welke week dat is.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007 en heel pril zwanger van nummer 2

Hoi,

Het kan zijn dat je placenta voor ligt, dan voel je het kindje meestal iets later.
Ik had dit ook, in week 23 voelde ik de baby pas bewegen. Dus maak je geen zorgen, het komt vanzelf.

Gr. Gea

Welnee, je hoeft nog niks te voelen. Vooral bij een eerste zwangerschap kan het nog wel een week of wat duren voor je echt zeker weten de baby voelt.
En inderdaad, als de placenta aan de voorkant ligt dan kan het nog langer duren.
Overigens, als je het niet vertrouwt, gewoon even je vk bellen. Als je het hartje weer gehoord hebt, of je hebt een echo gehad waarop je je kleintje ziet bewegen ben je vast weer helemaal gerust gesteld!

Terug
Bovenaan