20 weken zwanger en harde buiken?

A

Anoniem

Guest
hallo
ik ben nu 20 weken zwanger van de tweede  en ik heb het idee dat ik af en toe last heb van harde buiken, weten jullie of dat normaal is , bij de eerste had ik dat pas na 35 weken
groetjes diane

Hoi Diane,

ik ben ook zwanger van de 2e en heb ook al vanaf ongeveer de 20e week harde buiken. Ik heb het met de vk overlegd, en die zei dat ik het  waarschijnlijk te druk had. Dat klopte bij mij wel eigenlijk. Toen ben ik het wat rustiger aan gaan doen, wat meer rusten op mijn vrije dagen  en toen werden de harde buiken wel minder.  Eigenlijk fluit je lichaam je terug, zeg maar, die geeft op deze manier dus aan dat je het wat rustiger aan moet doen.

Zolang er geen regelmaat in zit en ze niet krachtiger worden, zou ik er maar niet te veel van wakker liggen. Het zal er wel bijhoren. (helaas. ik vond het bij mijn eerste zwangerschap eigenlijk wel een lekker gevoel. Nu niet, ik krijg het gevoel alsof mijn buikslagader dichtgeknepen wordt ofzo, ik vind er dit keer weinig aan)

Geniet nog maar lekker van je zwangerschap!!

Veel liefs,

Ingrid
31w, 4d

Ik ben nu 22 weken, en ik heb er 1 keer last van gehad. Ik zal het de volgende keer netjes aan de vk melden. In feite is alles wat er in mijn buik gebeurt logisch en nuttig. Het voelt alleen soms wat rot.

Hallo,

Ik ben bijna 24 weken zwanger en heb al een aantal weken dagelijks last van harde buiken. Ik heb het aan de vk verteld en het kan inderdaad een teken zijn dat je het wat rustiger aan moet doen als je er veel last van hebt.

Een aantal keer per dag is trouwens wel normaal rond de 20 weken, maar als het vaker wordt dan 5 keer per dag moet je het in de gaten houden en wat rustiger gaan doen.

groetjes Danique

Terug
Bovenaan